مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

چاپ 33 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس این استان چاپ و به بازار نشر عرضه شد.
کد خبر: ۳۴۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کارکنان ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با فرمانده سپاه فتح استان دیدار کردند.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه مهمترین اولویت‌ این اداره‌کل احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس است، اظهار داشت: سال گذشته طراحی این پروژه انجام شد و 200 میلیون تومان برای خاکبرداری آن در نظر گرفته شد که از این میزان 50 میلیون تومان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از فردا کار خاکبرداری این پروژه شروع می‌شود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده قرار شد که این پروژه از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ردیف ملی استان‌های فاقد مرکز فرهنگی قرار گیرد. 

چاپ 33 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به برخی اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: تدوین و چاپ 33 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در قالب‌های شعر، رمان، فیلم‌نامه، نمایش‌نامه، خاطره و غیره از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

آسمند با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس، ادامه داد: این دانشنامه ذیل دایرةالمعارف کشوری است که در این راستا 300 مدخل شناسایی شده و باید 300 مقاله نوشته شده و 300 پرونده علمی هم تشکیل شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 70 پرونده علمی تشکیل و 20 مقاله نوشته شد، عنوان کرد: دانشگاه یاسوج به عنوان دستگاه مجری دانشنامه در حال انجام کار بوده و باید این پروژه را طی سه سال تکمیل کند تا این دانشنامه به عنوان یک کتاب مرجع، منبع موثقی برای مردم و پژوهشگران باشد.

چاپ 33 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری 6 جشنواره استانی شعر، کتاب، داستان، خاطره و غیره را از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته همچنین 11 همایش استانی در حوزه‌های مختلف از جمله پیشکسوتان، روحانیت و زنان برگزار کردیم.

آسمند سرکشی از 175 خانواده شهید و ایثارگر را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره‌کل در سال 97 عنوان کرد و ادامه داد: 21 یادمان شهید گمنام در استان داریم که از این تعداد 14 مورد تکمیل شده و بقیه در حال انجام است. 

وی از شناسایی، جمع آوری و اسکن 124 هزار و 500 برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس در استان خبر داد و عنوان کرد: این اقدام در راستای تدوین کتاب جامع اسنادی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزاری 127 جلسه خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس در مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های استانی عکس، اسنادی و نقاشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی دانشنامه، تاریخ شفاهی، فیلم‌نامه و غیره و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از دیگر اقدامات این اداره‌کل عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار