دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خدمت رسانی رزمندگان عراقی برای تشکر از ایرانی‌ها+ تصاویر

عراقی‌ها از جمله کشور‌هایی بودند که برای کمک رسانی به مناطق سیل زده علاوه بر ارسال محموله‌های مختلف نیرو‌هایی را به ایران اعزام کردند.
کد خبر: ۳۴۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 18April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هیچ کس باور نمی‌کرد پیش بینی هواشناسی از بارش باران‌های بهاری اتفاقی را رقم بزند که زیبایی‌های بهار را تحت شعاع خود قرار داده و خرابی‌ها و مشکلاتی را پدید آورد تا جایی که تعداد زیادی از مردم را درگیر خود کند. همین بارانی که تا چند سال گذشته همه تشنه آمدنش بودند تا جانی دوباره به زمین‌های بی‌رمق بدهد امسال آنقدر بارید که باعث دردسرهای فراوانی شد.

سیل، این بلایی که سال‌ها بود خبری از آن در رسانه ها منتشر نمی‌شد امسال به یکباره زندگی تعداد زیادی از مردم ایران را تحت الشعاع خود قرار داد، سیلاب در مسیر خود از شهرهای گلستان، مازندران، شیراز، لرستان و خوزستان گذشت و خسارات شدیدی به بار آورد، خانه‌های چندین روستا و شهرها را خراب کرد و زمین‌های کشاورزی مردمی که در انتظار برداشت محصول در چند هفته اخیر بودند را از بین برد.

مردم کشور در این مدت با اهدای کمک‌ها و حضور در مناطق سیل زده تلاش کردند تا علاوه بر رقم زدن اتفاقات خوب در شهرهای سیل زده به مردمی که خانه‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی و دام‌هایشان در حادثه سیلاب آسیب دیده بود کمک کنند. در کنار این، تعدادی از کشورها با وجود مشکل ارسال کمک های بشر دوستانه ناشی از تحریم ها به صورت که امکان داشت اقلام اهدایی خود را از طریق زمینی و هوایی به مناطق سیل زده رساندند.

خدمت رسانی رزمنده‌های عراقی برای تشکر از ایرانی‌ها+ تصاویر

عراقی‌ها که به خاطر بارش‌های اخیر خود با مشکل سیل در برخی از مناطق کشورشان مواجه شدند با ارسال اقلام و اعزام نیروهای مردمی به ایران برای کمک رسانی پیش قدم شدند. برخی از موکب‌های عراقی که در ایام اربعین به زوار اباعبدالله خدمات رسانی می‌کنند، با 40 دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی و کالاهای اساسی به خوزستان آمدند و به سیل زدگان این منطقه کمک کردند. حشد الشعبی عراق یا همان بسیج مردمی این کشور نیز از جمله نیروهایی بودند که برای کمک به سیل زده ها وارد ایران شدند.

حشد الشعبی طی هفته گذشته جهت مهار سیلاب و کمک به سیل زدگان ایرانی با بیش از 100 خودروی سبک و سنگین از مرزهای ایران وارد کشور شدند. تاکنون چندین محموله کمک‌های اهدایی کشور عراق به سیل زدگان شامل تجهیزات امدادی، غذایی و بهداشتی وارد ایران شده است. 26 دستگاه کامیون حامل اداوات مهندسی از قبیل قایق، موتور برق و شش دستگاه آمبولانس و همچنین ۲۰ دستگاه کامیون مواد غذایی و بهداشتی از طریق مرز شلمچه وارد کشور شده و در بین مردم سیل‌زده خوزستان توزیع شد.

خدمت رسانی رزمنده‌های عراقی برای تشکر از ایرانی‌ها+ تصاویر

کاروان «جنبش نجبا» عضو حشد الشعبی عراق نیز در طی روزهای گذشته از مرز مهران وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شدند و مورد استقبال مسوولان ایرانی قرار گرفتند.

اگرچه برخی از چهره های شناخته شده که مشخص نیست با چه هدفی سعی در القای برخی تفکرات ناامیدانه و بدبینانه نسبت به حضور نیروهای عراقی در ایران را دارند اما نیروهای حشد الشعبی صریحا اعلام کرده‌اند که در پاسخ به کمک‌ها و حمایت‌های ایران از مردم عراق در مبارزه با داعش، آماده خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده شده‌اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار