امام جمعه بابلسر تأکید کرد؛

لزوم توجه جوانان به بیانیه گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام «محمد اسماعیل قلی‌پور» بر لزوم توجه جوانان به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.
کد خبر: ۳۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ - 19April 2019

لزوم توجه جوانان به بیانیه گام دوم انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی‌پور» امام جمعه شهرستان بابلسر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام فرخنده نیمه شعبان و تبریک میلاد حضرت مهدی (عج)، بر باور به مهدویت و تحقق این وعده الهی و همچنین بکارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای تحقق ظهور حضرت مهدی موعود (عج) تاکید کرد و اظهار داشت: نخست باید از خود سوال کنیم خودمان برای ظهور آن حضرت تا کنون چه اقداماتی انجام دادیم و چه میزان توقعات و مطالبات آن حضرت را درست پیگیری و اجرا کردیم به طور مثال اگر به دنبال عدالت گستری در جهان هستیم اول خودمان باید به دنبال عدالت باشیم.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه انسان در هر زمان باید امام خود را بشناسد، بر ضرورت طرح و مطالعه مباحث مهدویت تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف ما مسلمانان، زمینه‌سازی و گسترش فرهنگ انتظار و جلوگیری از تأخیر در ظهور آن حضرت است و باید مراقب باشیم مفهوم انتظار تحریف نشده و اندیشه‌های نادرست بر آن وارد نشده و در آن حاکم نشود.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم تحریف گران با تعریف و تحریف اشتباه از فلسفه انتظار، این مفهوم را به بیراهه بکشانند تصریح کرد: انتظار می‌رود تا روحانیون، مداحان، معلمان، نویسندگان، شاعران، اهالی قلم و تریبون به دستان و .‌‌‌.. بر حسب وظیفه و رسالتی که دارند، نگذارند فلسفه انتظار دچار تحریف و تعریف اشتباه شود.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه باید در شب نیمه شعبان بهترین بهره را ببریم، متذکر شد: شب نیمه شعبان نیمه شعبان اوج پر کشیدن در فضای نیایش و مناجات با معبود است و در احادیث و روایات از نظر اهمیت و فضیلت هم ردیف وهم‌پای شب های قدر قرار دارد و با اهتمام به تعظیم و تکریم این روز مبارک بنابر تأیید و تأکید ائمه اطهار (ع)، از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر، برای کسب خیرات و برکات معنوی تلاش کرد و به فیض رسید واز آثار و برکات الهی بهره وافی را ببریم.

حجت الاسلام قلی‌پور با اشاره به لزوم توجه جوانان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و در تشریح هفت سفارش رهبری در راستای تحقق این مهم گفت: این بیانیه حرکتی به سوی تمدن اسلامی است و شروع انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای رسیدن به تمدن اسلامی و ظهور امام عصر (عج) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار