برداشته شدن یکجا تحریم‌ها، خواست ایران در مذاکرات

در حالی که پس از چندی مذاکره هنوز دو طرف به نتیجه نهایی نرسیده‌اند، خواست ایران برداشته شدن یکجا تحریم‌های آمریکا برای رسیدن به توافق است.
کد خبر: ۳۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ - 22November 2014

برداشته شدن یکجا تحریم‌ها، خواست ایران در مذاکرات

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان رئیس جمهور آمریکا در جلسه استماع با حضور اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آنها را در جریان آخرین جزئیات مذاکرات میان ایران و 5+1 قرار دادند.

سه نفر از دستیاران اوباما در این جلسه در جمع اعضای دموکرات مجلس نمایندگان گفتهاند که یکی از نقاط اختلاف برانگیز که مانع توافق است، خواست ایران برای «برداشته شدن یکجا» تحریمهای آمریکا برای رسیدن به توافق است.

همچنین نمایندگان کاخ سفید به سناتورهای دموکرات کنگره گفتهاند که «برداشته شدن یکجا» تحریمهای آمریکا مسئلهای «غیرقابل مذاکره» است و تحت «هیچ شرایطی» رئیس جمهور نخواهد پذیرفت که به طور کامل همه تحریمها را در روز اول بردارد.

احتمال تمدید مذاکرات از منظر کاخ سفید

یک پایگاه خبری گزارش داد که مقامات دولت آمریکا به اعضای دموکرات کنگره اطلاع دادهاند که انتظار میرود مذاکرات هستهای با ایران تمدید شود.

مذاکرات میان ایران و 5+1 درحالی در وین جریان دارد که مشاوران و دستیاران دولت آمریکا به اعضای حزب دموکرات در کنگره گفتهاند که باراک اوباما تصور میکند که طرفین نهایتاً مذاکرات را تمدید میکنند.

اولیور ناکس نویسنده این مطلب در گزارش خود از مذاکرات جاری در وین نوشت که جان کری درحالی به همراه لوران فابیوس وین را ترک خواهد کرد که طرح جدیدی به ایران ارائه داده شده است.

این پایگاه خبری از قول یکی از مشاوران حاضر در این جلسه با اشاره به اینکه رسیدن به توافق جامع تا روز دوشنبه دشوار خواهد بود، تصریح میکند که این مسئله غیر ممکن نیست.

در این جلسه نمایندگان دموکرات کمیتههای نیروهای مسلح، کمیته اطلاعات و کمیته روابط خارجی حضور داشتهاند و سه نفر از مشاوران اوباما توضیحاتی درباره آخرین روند مذاکرات به آنها ارائه دادهاند. 

تبدیل مذاکرات هستهای ایران و ۱+۵ به بازی اعداد 

همچنین روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی نوشت که مذاکرات هستهای ایران و گروه ۱+۵ به بازی اعداد تبدیل شده است.

سفر وزیر خارجه عمان به وین

گفتنی است منابع غیر رسمی میگویند که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به وین سفر کرده است.

این در حالی است که وین میزبان مذاکرات ایران و 1+5 است. بن علوی پیش از این هم با جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار