وصیت‌نامه شهید محمد دادخواه؛

حمایت از روحانیت متعهد را فراموش نکنید

شهید «محمد دادخواه» در وصیتنامه خود آورده است: رهبر را تنها نگذارید و از رهنمودها و فرمایشات او پیروی کنید؛ چه در اعمالتان و چه درگفتارتان. حمایت از روحانیت مبارز و متعهد و مسئولین خدمتگزار به اسلام را فراموش نکنید و آن‌ها را با هر وسیله‌ای که می‌توانید، پشتیبانی کنید.
کد خبر: ۳۴۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ - 26April 2019

رهبر را تنها نگذارید/ حمایت از روحانیت متعهد را فراموش نکنید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، شهید «محمد دادخواه» همزمان با عید نوروز سال 1341 در شهرستان «بروجرد» به دنیا آمد. نام پدرش «حسین» بود و مادرش «ملیحه» نام داشت. وی تا پایان دوران دبیرستان تحصیلاتش را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. در دوران جنگ تحمیلی مانند سایر جوانان ایران‌زمین تجاوز دشمن بعثی به خاک میهن‌مان را تاب نیاورد و به میادین نبرد حق علیه باطل شتافت تا اینکه در 1362/4/30 در «بوکان» به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از انتقال پیکر پاکش به شهرستان «بروجرد»، در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

متن کامل وصیت‌نامه شهید «محمد دادخواه»

به نام آن کس که کارها به نام او شروع و به یاد او تمام می‌شود. سپاس خدایی را که هنگامی که آسمان‌ها و زمین را گسترد، هیچ‌کس را به گواهی نطلبید و آنگاه که جان‌داران را آفرید، هیچ‌کس را به یاری نگرفت.

ای پروردگار من، از شر وسوسه‌های شیطانی و نفس اماره به درگاه تو پناه می‌برم. بارالها، مرا از لشکریان خودت قرار دِه که لشکریان تو چیره‌اند و مرا از حزب خود حساب کن و به حساب آور که حزب تو رستگار است و مرا از دوستان خویش معین فرمای که دوستان تو را نه بیمی است و نه اندوهی.

 بارالها، دین من را اصلاح کن که دین نگه دار کار من است و آخرت مرا اصلاح کن که آن سرای قرارگاه من است و از همسایگی فرومایگان قرارنده و زندگی را برای من افزایش در امر خیر قرار بده و وفات و شهادت من را آسودگی از هر شری قرار ده.

بارخدایا بر محمد (ص) خاتم پیامبران و کامل‌کننده وعده فرستادگان و بر خاندان طیب و طاهر او درود و بر یاران برگزیده‌اش.

ای پروردگار ما به تو توکل داریم و به تو روی آوردیم و بازگشت همه به سوی توست.

 با درود بیکران به پیامبر پاک اسلام و امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی و با سلام به تمام شهدای پاک اسلام از صدر اسلام تا کنون و مجروحین از جان گذشته و سلام بر خانواده عزیزم.

ای پدر و مادر عزیزم، امیدوارم که با شهادت خود شما را در برابر حضرت زهرا (س) روسفید کرده باشم و پسر شایسته و ارزنده‌ای برای شما بوده باشم. ای پدر و مادر، از تمام زحماتی که تاکنون برای من کشیده‌اید، ممنون هستم و امیدوارم که خداوند اجر تمام زحمات و رنج‌های شما را در آخرت بدهد. و ای مادر، چه شب‌هایی که برای بزرگ کردن من بیداری می‌کشیدید و رنج و زحمت را تحمل کرده‌ای تا بتوانی فرزندی شایسته و مؤمن و با ایمان تحویل اسلام و امام زمان (عج) و نایب بر حقش داده باشی.

و سلام بر خواهران رهرو زینب (س)؛ امیدوارم که همچنان پیرو حضرت زینب (س) باشید و در راه اسلام و رهبر قدم بردارید و نگذارید که رهبر تنها بماند.

ای خانواده عزیزم، می‌خواستم چند نکته را برای شما یادآور باشم. این رهبر را تنها نگذارید و از رهنمودها و فرمایشات او پیروی کنید چه در اعمالتان و چه در گفتارتان. حمایت از روحانیت مبارز و متعهد و مسئولین خدمتگزار به اسلام را فراموش نکنید و آنها را با هر وسیله ای که می‌توانید، پشتیبانی کنید و از شهادت من، البته اگر سعادت داشته باشم، هیچ‌گونه ناراحتی نداشته باشید؛ چون شهیدان پیرو سالار شهیدان امام حسین (ع) مظلوم هستند. ای پدر و مادر من مقداری نماز و روزه قضا دارم که آنها کفاره دارد و قضای آن را بر جای آورید و مقداری پول و اثاث که باید خمس آنها را بدهید و در آخر امیدوارم که مرا حلال کنید، اگر عمل زشتی و نادرستی از من سرزده باشد.

دیگر وقت خداحافظی و وداع رسیده. نمی‌دانم چرا انسان در موقع خداحافظی حرفی برای زدن ندارد و تمام مطالب و حرف‌ها از یادش می‌رود و تنها حرفی که بخاطر می‌ماند، دعا برای امام است. دعا کنیم که خدا طول عمر زیادی به امام امت دهد تا او بتواند این انقلاب را تا ظهور امام زمان (عج) و تا انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) رهبری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها