جزئیات قتل روحانی همدانی از زبان شاهدان عینی/ رسیدگی فوق‌العاده به پرونده

برخی از شاهدان عینی که امروز شاهد قتل یک روحانی 46 ساله در همدان بودند، جزئیات ماجرا را تشریح کردند.
کد خبر: ۳۴۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ - 27April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، صبح امروز بر اثر وقوع تیراندازی در کوچه آخوند در خیابان شهدای همدان، یک روحانی 46 ساله جان خود را از دست داد.

این روحانی «مصطفی قاسمی» نام دارد که بنا به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه وقتی از حوزه علمیه خارج شده است از پشت به ضرب دو گلوله توسط ضارب به قتل می‌رسد.

اما شاهد عینی دیگری در گفت‌وگویی عنوان می‌کند ضارب که سوار بر خودروی 206 بوده چند بار خیابان شهدا را دور می‌زند و چند بار هم در اطراف کوچه آخوند قدم می‌زند یعنی منتظر یک نفر بوده است، وقتی این روحانی از حوزه علمیه خارج می‌شود او را به اسم صدا کرده و عنوان می‌کند «شما آقای قاسمی هستید؟» وقتی این روحانی عنوان می‌کند که خودش است، به سمتش شلیک می‌کند و متواری می‌شود.

بعد از وقوع این قتل، ضارب که «بهروز حاجیلویی» نام دارد در صفحه اینستاگرام خود نسبت به قتل این روحانی اعتراف می‌کند. پلیس هم که بلافاصله در صحنه وقوع جرم حاضر شده بود، بعد از انتشار مطلب در صفحه اینستاگرام این ضارب، خبر از شناسایی او می‌دهد و عنوان می‌کند برادر قاتل دستگیر شده و خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده شده نیز متعلق به برادر او بوده است.

در مورد قاتل

قاتل در منطقه قاسم‌آباد همدان زندگی می‌کند و به گفته برخی از طرفداران «وحید مرادی» از اراذل و اوباش معروف همدان است که سال گذشته کشته شد؛ این فرد پیش از این عکس‌ها و فیلم‌هایی با انواع سلاح‌های گرم در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود.

مقتول کیست؟

«مصطفی قاسمی» روحانی که امروز به قتل رسیده است، امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسؤول کتابخانه فعالیت می‌کرد.

موضوع دیگر اینکه منبع آگاه دیگری عنوان می‌کند «هم ضارب و هم مضروب هر دو ساکن یک منطقه هستند». همین موضوع شاید وجود انگیزه شخصی را قوت بخشد، هر چند مراجع رسمی نیروی انتظامی می‌گویند باید قاتل را دستگیر کرد و بعد از آن در مورد انگیزه این اتفاق مطمئن شد.

دادستان همدان نیز تا این لحظه حاضر به گفت‌وگو درباره جزئیات این قتل نشده و می‌گوید: «باید قاتل را دستگیر کرد تا معلوم شود هدف او از این کار چه بوده است؟»

از طرف دیگر بعد از انتشار اخباری مبنی بر دستگیری قاتل، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همدان این خبر را رد کرد و گفت: «تلاش برای دستگیری قاتل هنوز ادامه دارد.»

حسین بشری افزود: قاتل شناسایی شده و به محض دستگیری نسبت به اطلاع موضوع اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز در خصوص پرونده قتل طلبه همدانی گفت که «رسیدگی به این پرونده به صورت فوق‌العاده انجام خواهد شد.»

توکل حیدری با بیان اینکه دستورات لازم در این زمینه نیز صادر شده است افزود: «قاتل پس از تیراندازی متواری شده است، اما چون شناسایی شده امیدواریم هرچه زودتر دستگیر شود.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار