در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

انتقاد «کوچک‎زاده» از استانی شدن انتخابات مجلس

مهدی کوچک‌زاده گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شانس برخی از شهر‌های کوچک را به دلیل داشتن جمعیت کمتر برای داشتن نماینده در مجلس پایین می‌آورد.
کد خبر: ۳۴۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 28April 2019

انتقاد «کوچک‎زاده» از استانی شدن انتخابات مجلس«مهدی کوچک‌زاده» نماینده سابق مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به تصویب طرح استانی شدن انتخابات در مجلس اظهار داشت: استانی‌شدن انتخابات مجلس، شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم می‌کند و قاعدتاً کسانی که در استان‌ها و شهر‌های بزرگ هستند با داشتن توان مالی و قدرت مانور بیشتر رأی می‌آورند.

وی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شانس برخی از شهر‌های کوچک را به دلیل داشتن جمعیت کمتر برای داشتن نماینده در مجلس پایین می‌آورد. اگر فردی در شهر بزرگ‌تری باشد و پول بیشتری خرج کند می‌تواند شانس بیشتری نسبت به فرد دیگری که در یک شهر کوچک‌تر است داشته باشد، زیرا ۱۰ الی ۱۵ درصد، رای شهر‌های بزرگ‎تر بیشتر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده سابق مجلس در مورد لیستی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: یک نفر یا حزب، لیستی را اعلام می‌کند و مردم نیز به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از آن لیست رأی می‌دهند. همانطور که می‌بینیم در تهران مردم نماینده‌ها را نمی‌شناسند و اگر به آن‌ها بگویید نماینده‌های خود را نام ببرید ممکن است یکی دو نفر را بشناسند که این موضوع اصلا جالب نیست.

کوچک‌زاده عنوان کرد: نباید شهر‌های کوچک را از داشتن نماینده محروم کنیم و باید آن‌ها را در نظر بگیریم که برای خود نماینده داشته باشند.

نماینده سابق مجلس در مورد لیست‎های انتخابات گفت: اینکه لیست‌ها از کجا می‌آیند و چه کسانی پشت آن‌ها هستند باید مورد بررسی قرار بگیرد که همه این‌ها جای بحث دارد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه قانونی را تصویب نکرده است و ممکن است برخی از نامزدهای خانه ملت با رانت وارد مجلس شوند و حق رای مسلم را از شهر‌های کوچک بگیرند، این موضوع می‌تواند مجلس مردمی را تبدیل به مجلس یکسویه کند که از واژه خانه ملت بسیار دور است.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار