معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

فتح خرمشهر از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است

«سیدمحمدرضا هاشمی» گفت: فتح خرمشهر از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 30April 2019
فتح خرمشهر از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از قم، «سیدمحمدرضا هاشمی» معاون سیاسی امنیتی استانداری قم و رییس ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای عملیات غرورآفرین بیت المقدس از جمله شهید صیاد شیرازی را که از فرماندهان آن بود، گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهر خرمشهر در سه مرحله مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت که دو مرحله آن قبل از انقلاب توسط انگلیسی‌ها بود و مرحله سوم از آبان ۵۹ تا خرداد ۶۱ مورد تجاوز و تصرف رژیم بعثی صدام واقع شد و رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس با آزادسازی کامل این شهر پس از ۵۷۸ روز، اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند و ضربات سنگینی به دشمن زدند.

هاشمی ادامه داد: پس از فتح خرمشهر، نگاه‌های بین المللی به کشور ما عوض شد، زیرا فقط سوریه و لیبی بودند که حمایت‌هایی از جمهوری اسلامی داشتند، اما سوریه تا آخر جنگ تحمیلی در کنار ما ایستاد و دفاع کرد و امروز رزمندگان ما در سوریه از این کشور و حرم‌های نورانی اهل بیت (ع) در برابر دشمن دفاع می‌کنند.

وی افزود: امروز امنیت جامعه مرهون و مدیون خون شهداست و اگر بخواهیم در برابر تهاجم دشمن بیمه شویم باید بیش از پیش به ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس اهتمام کنیم و می‌بینیم که برخی کشور‌ها نماد‌های مقاومت و ایستادگی ملت خود در برابر دشمنانش را حفظ و تکریم کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تصریح کرد: حماسه سوم خرداد در طول هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و از اوراق زرین دیوان عظیم آن است و باید هر روز این حماسه پرافتخار گرامی داشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید اینگونه انگاشته شود که برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تکراری است، زیرا در هر صورت مخاطبان همواره یکسان نیستند و تغییر می‌کنند.

دبیر ستاد گرامیداشت حماسه سوم خرداد استان قم تاکید کرد: باید با تدارک برنامه‌هایی پرمحتوا در مدارس و دانشگاه ها، مراکز علمی و حوزوی، تریبون‌های نماز جمعه و ... شرح ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدای عزیز در حماسه‌هایی همچون آزادسازی خرمشهر به روشنی برای عموم مردم بخصوص جوانان و نوجوانان تبیین شود و اینگونه مراسم علاوه بر شهر قم، تمامی روستا‌ها و بخش‌های استان را نیز در بر بگیرد.

وی همچنین ارائه خدمات رایگان و ویژه از سوی برخی دستگاه‌ها به مناسبت ایام سالروز آزاد‌سازی خرمشهر را شایسته خواند و افزود: تمامی دستگاه‌ها برنامه‌های خود را به مناسبت این ایام اعلام کنند و ان‌شاءالله شاهد فضاسازی خوبی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار