مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حرکت‌های مردمی در امدادرسانی به سیل‌زدگان نمادی از ارزش‌های دفاع مقدس بود

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: حرکت‌های مردمی در امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده خود و کمک به دولت برای رفع مشکلات ناشی از سیل، نمادی بسیار زیبا از ارزش‌های دفاع مقدس و نشانگر وحدت و همدلی مردم بود.
کد خبر: ۳۴۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ - 30April 2019

حرکت‌های مردمی در امدادرسانی به سیل زدگان نمادی از ارزشهای دفاع مقدس بود

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در خصوص خدمات و مشارکت در خدمت رسانی  این اداره کل به خسارت دیدگان از سیل اخیر در لرستان، در گفت‌وگو با خبر نگار دفاع‌پرس از خرم آباد، اظهار داشت:  مشارکت همه نهادها، ارگان‌ها و مردم در خدمت رسانی به سیل زدگان، باعث زنده شدن خاطرات هشت سال دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه حرکتهای مردمی در امدادرسانی به هموطنان سیل زده خود و کمک به دولت برای رفع مشکلات ناشی از سیل، یک نماد بسیار زیبا از ارزش‌های دفاع مقدس و نشانگر  وحدت و همدلی مردم بود، افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  لرستان، از زمان شروع امدادرسانی به مناطق سیل زده استان در کنار سایر نهادهای انقلابی و جهادی، دستگاه‌های اجرایی، بسیج و نیروهای مردمی، اقدامات و فعالیتهایی را  به انجام رساند.

سرهنگ حجت الله ناصرپور با  اشاره به اینکه کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با روجیه بسیجی و جهادی از همان روزهای آغازین وقوع سیل، جهت امداد رسانی در مناطق سیل زده حضور داشتند، گفت: کارکنان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با جمع آوری کمک‌های مالی و خرید اقلام مورد نیاز سیل زدگان، نقش خود را در این راستا بخوبی ایفا نمودند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در امداد رسانی به سیل زدگان فقط به ظرفیتهای داخلی استان اکتفا نکردیم، بیان کرد:  با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان «گیلان»، اکیپی 60 نفره از موکب داران استان «گیلان»، به سرپرستی حجت الاسلام «اولیایی»، در شهرستان «پلدختر» جهت پخت و توزیع روزانه پنج هزار غذای گرم و پنج هزار نان به مدت یک ماه در شهرستان «پلدختر» مستقر شد.  

وی گفت: در همان روزهای آغازین سیل،  یک باب آشپزخانه در مسجد «سلوکیان» شهرستان «خرم آباد» با ظرفیت پخت سه هزار وعده غذا به سر پرستی  آقای «صباحی» از شهرستان «کاشان»، مستقر شد.

سرهنگ ناصرپور افزود: با هماهنگی نماینده سابق مردم «کاشان» در مجلس شورای اسلامی‌ و  بیت آیت الله «یثربی» از طریق امیر«منصوری» یک باب بیمارستان صحرایی با ظرفیت 50 نفر پزشک متخصص در مناطق محروم «پلدختر» و «معمولان» مستقر شد که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان نقش مؤثری در این هماهنگی‌ها داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جامعه همواره در همه صحنه‌ها نقش مؤثری دارند، اظهار داشت: بانوان شاغل در این اداره کل، در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان بصورت روزانه در امر پخت و بسته بندی غذا و جمع آوری کمک‌های مردمی در دو شیفت صبح و عصر در قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در اداره کمیته امداد ناحیه دو منطقه «خیر آباد» شهرستان «خرم آباد» حضور داشتند.

وی  ادامه داد: توانستیم در جهت استقرار یک باب آشپزخانه در قالب اکیپ 20 نفره از استان «اصفهان» در روستای آسیب دیده «دم رود» از توابع  «معمولان» و پخت و توزیع روزانه سه هزار وعده غذای گرم بین مردم سیل زده آن مناطق هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.

سرهنگ ناصر پور با بیان اینکه در سیل اخیر نیروهای ارتشی با تمام توان به میدان آمدند و در کنار سایر ارگانهای نظامی در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان از هیچ کوششی دریغ نکردند، خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همکاری فرمانده عملیات ارتش در استان لرستان و امیر محترم نزاجا،  اهالی روستای  «چم مهر» و «شاهیوند» را که در محاصره سیل قرار گرفته بودند، نجات دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود:  ارتباط مستمر و مداوم با مسئولین ستاد بحران استان و سر کشی به مناطق سیل زده و بررسی اوضاع آسیب دیدگان و ثبت صحنه‌های، از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در روزهای بحرانی وقوع سیل بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از هم استانی‌های ما در شهرهای سیل زده منازل مسکونی خود را  از دست داده‌اند، متذکرشد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان توانست هماهنگی‌های لازم را بین اکیپی از  شورای شهر و طلاب شهرستان «کاشان» جهت ساخت و ساز اماکن آسیب دیده از سیل با دکتر امیری جانشین محترم  ستاد بحران  لرستان ایجاد کند.

سرهنگ ناصر پور در پایان با تشکر از تمامی کسانی که در سطح کشور به یاری سیل زدگان شتافتند، گفت: رسانه‌های استان در بیان چگونگی عملکرد مردم و مسئولین به نحوی اقدام کردند که بوقهای تبلیغاتی دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها