قره شیخلو تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ابزارهای روز برای تبیین مفاهیم قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن کریم بر لزوم استفاده از ابزارهای روز برای تبیین مفاهیم قرآنی برای مردم و نسل نوجوان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۴۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ - 01May 2019

لزوم استفاده از ابزارهای روز برای تبیین مفاهیم قرآنیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «مهدی قره شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن کریم امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی محصولات قرآنی کشور در ساری با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره محصولات قرآنی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و امروز شاهد اختتامیه آن هستیم، اظهار داشت: در بهار قرآن و ماه رمضان باید به کلام و کتاب الهی توجه کنیم.

این مسئول افزود: یکی از دلایلی که سبب غفلت انسان از نعمت می‌شود، وفور و زیادی نعمت است و این مسئله درباره قرآن نیز مصداق پیدا می‌کند در حالی که باید توجه بیشتری به آن داشت.

وی با عنوان اینکه قرآن مایه شفا و رحمت مؤمنان است، تصریح کرد: مأموریت پیامبر اکرم (ص) تلاوت قرآن است و ما نیز باید همین روش و راه را در پیش گیریم و با قرآن مأنوس باشیم.

قره‌شیخلو با اظهار اینکه کمتر برای قرآن وقت می‌گذاریم، گفت: انس با قرآن و تلاوت قرآن باید ذکر روزانه ما باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید براینکه قرآن را باید با توجه و دقت تلاوت کرد، بیان داشت: باید به نسخه‌های قرآنی در زندگی توجه کنیم و برکات انس با قرآن در زندگی مادی و معنوی دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر رابطه با قرآن ضعیف باشد، مسیر انسان به خسران و تباهی کشیده می‌شود و باید در ایام منتهی به ماه رمضان، تجدید رفتاری در نوع تعامل با قرآن کریم داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به انجام کارهای زیادی در حوزه قرآن ابراز داشت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، نیازمند آن هستیم که بازبینی جدی در حوزه قرآنی صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه قرآنی باید با تجربه ۴۰ ساله و در ۴۰ ساله دوم انقلاب، با جدیت بیشتری راه قرآنی را ادامه دهیم و استفاده از ابزارهای روز برای تبیین مفاهیم قرآنی برای مردم و نسل نوجوان مورد توجه قرار گیرد.

قره‌شیخلو ابزار هنر را در تبیین مفاهیم قرآنی مهم دانست و ادامه داد: در ۴۰ ساله گذشته چندین فیلم خوب در حوزه قرآن تولید شده و باید از ظرفیت قرآن برای تولید آثار هنری بهره گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم خواهان ورود هنرمندان به موضوعات قرآنی شد و تصریح کرد: هر سال باید یک فیلم خوب در حوزه قرآنی تولید کنیم، همچنین باید محتوای خوبی برای فضای مجازی تهیه و تعریف کنیم.

۳۲۳ اثر از مناطق مختلف کشور به سومین جشنواره ملی محصولات قرآنی در مازندران ارسال شد و از ۱۶ برگزیده در این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار