گزارش تحلیلی؛

سناریوهای نبرد فراگیر در غزه؛ مُشت آهنین مقاومت در راه است

رژیم صهیونیستی درحالی خود را برای ورود به نبرد فراگیر در نوار غزه آماده می‌کند که گروه‌های مقاومت وعده مُشت آهنین را برای مقابله با متجاوزان داده‌اند.
کد خبر: ۳۴۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ - 06May 2019

سناریوهای نبرد فراگیر در غزه؛ مُشت آهنین مقاومت در راه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از مهر، به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی خود را برای ورود به یک نبرد فراگیر با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه آماده می‌سازد. صهیونیست‌ها درحالی خود را برای این نبرد فراگیر آماده می‌کنند که پیشتر در چندین نوبت در جریان جنگ‌های فراگیر مغلوب قدرت مقاومت فلسطین شده‌اند.

سخنان اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در اندیشه ورود به نبرد فراگیر با مقاومت در غزه هستند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در سخنانی اعلام کرد که به ارتش دستور داده است حملات گسترده به نوار غزه ادامه پیدا کند. وی مدعی شد که نیروهای مستقر در مرزهای نوار غزه را با حضور نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی تقویت کرده است.

نتانیاهو ضمن نادیده گرفتن کشتار افراد بی دفاع و بی گناه در غزه، مدعی شد: حماس مسئول حملاتش به مواضع ماست و این جنبش به همراه جهاد اسلامی باید تاوان سختی بپردازند! رجزخوانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت درحالی است که تاکنون بیش از ۴۰۰ موشک از سمت آنها به مواضع صهیونیست‌ها شلیک شده و موجی از ترس و وحشت را در صفوف آنها ایجاد کرده است.

درهمین حال، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و بی گناه فلسطین در غزه ادامه دارد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. طبق اعلام رسانه‌های فلسطینی، محور شمالی نوار غزه به صورت گسترده هدف حملات هوایی توسط صهیونیست‌ها قرار گرفته است. منطقه الشیخ زائد از جمله مناطق در شمال نوار غزه است که به صورت گسترده توسط صهیونیست‌ها بمباران شده است.

این در حالی است که از زمان آغاز تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به غزه تاکنون ۱۱ نفر ازجمله یک کودک ۱۴ ماهه و مادر باردارش به شهادت رسیده‌اند. انتشار تصویری دردناک از این کودک خردسال فلسطینی به نام «صفا ابو عرار» موجی از خشم و انزجار عمومی از صهیونیست‌های کودک کُش را در نزد افکار عمومی منطقه و جهان به وجود آورد. با این حال، صهیونیست‌ها قصد ندارند به جنایت‌های خود علیه فلسطینیان پایان دهند و برعکس، قصد تشدید حملات به غزه را نیز دارند.

با وجود تداوم حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه اما مقاومت فلسطین تاکنون ضربات سهمگینی را بر پیکره متجاوزان وارد کرده است. طبق آخرین اخبار، از روز گذشته تاکنون قریب به ۵۰۰ موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف اراضی اشغالی شلیک شده است. رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی برای حفظ آبروی این رژیم از انتشار اماکنی که توسط موشک‌های مقاومت هدف قرار گرفتند، امتناع می‌ورزند.

نکته جالب توجه در حملات گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع صهیونیست‌ها فرار شهرک نشینان از این حملات بود. تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که شدت حملات موشکی مقاومت به حدی بوده که شهرک نشینان را وادار به فرار به مناطق امن کرده است؛ مسأله ای که البته مورد تمسخر کاربران شبکه اجتماعی نیز قرار گرفت و شهرک نشینان را مضحکه آنها کرد.

این درحالی است که امروز خبرهای دیگری نیز منتشر شد که جملگی حاکی از عمق ترس و وحشت در صفوف صهیونیست‌ها است. درهمین ارتباط، خبر آمد که پناهگاه‌های واقع در اطراف تل آویو به روی صهیونیست‌ها بازگشایی شد. رسانه‌های عربی اعلام کردند که تصمیم بازگشایی پناهگاه‌ها به روی صهیونیست‌ها توسط شهرداری «ریشون لتسیون» اتخاذ شده است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که گروه‌های مقاومت، صهیونیست‌ها را تهدید کردند که تل آویو را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال، به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها دیگر توان سرپوش نهادن بر قدرت نظامی و موشکی مقاومت را ندارند. حتی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز دیگر نمی‌توانند به منظور فریب افکار عمومی، بر توان موشکی و نظامی گروه‌های مقاومت فلسطین سرپوش بگذارند. درهمین راستا، برخی روزنامه‌های صهیونیست اعترافات تلخی را پیرامون قدرت موشکی مقاومت منتشر کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در مطلبی به بُرد بالای موشک‌های جنبش مقاومت اسلامی حماس اذعان کرد. این روزنامه در مطلبی به قلم «تال لو رام» تحلیلگر صهیونیست نوشت: برخلاف دفعات قبل، حماس حملات موشکی خود را به فاصله‌های دورتری انجام داد.

«تال لِو- رام» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی معاریو می‌نویسد: برعکس دفعات قبل، حماس حملات را با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود آغاز کرد. این درحالی است که پایگاه صهیونیستی «مفزاک» نیز تعداد بالای موشک‌های شلیک شده از سوی مقاومت به اراضی اشغالی را مورد پوشش قرار داد و نوشت: تنها در حدود نیم ساعت، ۱۵۰ موشک به سمت شهرک‌های اسرائیل سرازیر شد.

در هر صورت، با توجه به قدرت موشکی بالای مقاومت فلسطین، می‌توان از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ورود به یک نبرد فراگیر در نوار غزه به عنوان یک خودکشی محض یاد کرد. به ویژه اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین جملگی وعده داده‌اند که مشت آهنین مقاومت برای مقابله با صهیونیست‌ها در راه است. درهمین ارتباط، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی در پایگاه اینترنتی خود به دشمن صهیونیستی هشدار داد: «ما هنوز آغاز نکرده‌ایم».

از سوی دیگر، «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرده است: «مماشات کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی این رژیم را به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه فلسطینیان تشویق کرد». وی همچنین گفته است: «امروز اوضاع با گذشته تفاوت دارد. اشغالگران به تفاهم نامه‌ها بی توجهی کردند و با پاسخ مقاومت مواجه شدند». الزهار تأکید کرده است: «به دشمن صهیونیستی نسبت به اقدامات غافلگیرانه آتیِ مقاومت هشدار می‌دهم. غزه را به جهنم متجاوزان تبدیل می‌کنیم. بمباران متوقف نمی‌شود. معادله آرامش در برابر آرامش را لغو کردیم».

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که اکنون قدرت مقاومت فلسطین در مقایسه با سال‌های گذشته دهها برابر افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که رهبران گروه‌های مقاومت اسلامی صراحتاً تأکید می‌کنند که در صورت هرگونه تجاوز نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین تنها در عرض ۵۳ دقیقه به اندازه تمامی موشک‌های شلیک شده در جنگ ۵۳ روزه، مواضع آنها را هدف قرار خواهد داد.

برهمین اساس، نمی‌توان در جنگ فراگیرِ احتمالی آینده رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه سناریویی جز شکست را برای تل آویو پیش بینی کرد؛ به ویژه اینکه دیگر برهیچکس پوشیده نیست که سامانه گنبد آهنین دیگر هیچ کارآمدی برای رهگیری موشک‌های قدرتمند مقاومت ندارد و عملاً در مقابله با این موشک‌ها و ساقط کردن آنها عاجز است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار