مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

حماسه «فتح خرمشهر» استراتژی جنگ را به نفع ایران تغییر داد

سردار «عبدالله ملکی» گفت: حماسه فتح خرمشهر استراتژی جنگ حزب بعث عراق را به نفع ایران تغییر داد.
کد خبر: ۳۴۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ - 08May 2019

حماسه «فتح خرمشهر» استراتژی جنگ را به نفع ایران تغییر دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز با موضوع بزرگداشت سوم خرداد و حماسه خان‌طومان در سالن شماره 2 استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به تقدیم 6 هزار شهید در عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: این عملیات با رمز مقدس یا علی بن ابیطالب (ع) در تاریخ 10 اردیبهشت 61 در منطقه عملیاتی غرب کارون آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس در 4 مرحله با هدف آزادسازی خرمشهر، هویزه، جاده اهواز - خرمشهر، خارج شدن جاده اهواز - آبادان از برد توپخانه دشمن و تأمین مرز بین‌المللی به اجرا در آمد، در سوم خرداد 61 منجر به فتح خرمشهر شد، گفت: این حماسه و مقاومت، استراتژی جنگ حزب بعث عراق را به نفع ایران تغییر داد و حماسه آزادسازی خرمشهر باید به عنوان یک الگو برای آیندگان انتقال داده شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد سوم خرداد در استان، بیان داشت: این ستاد دارای ۹ کمیته فرهنگی تبلیغاتی، رسانه، فضای مجازی، مردمی، ایثارگران، بانوان، نیروهای مسلح، ورزش و جوانان و روستایی است.

وی شعار امسال این ستاد را «ما پیروزیم» اعلام کرد و گفت: برنامه‌های این مناسبت طبق روز شمار ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح از یکم تا چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود.

ملکی با بیان اینکه در روز شمار این بزرگداشت، چهارشنبه یکم خرداد ماه به عنوان «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» نامگذاری شده است، گفت: پنجشنبه دوم خرداد ماه روز شهدا، ایثارگران و پیروان ولایت و جمعه سوم خرداد روز «مقاومت، ایثار، پیروزی، روز ولایتمداری» و شنبه چهارم خرداد روز «دزفول، روز مقاومت و پیروزی» نامگذاری شده است.

این مسئول ضمن تشریح برنامه‌های این مناسبت، ادامه داد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک قرآنی، حضور سخنرانان، فرماندهان و راویان دفاع مقدس در نمازجمعه، عطرافشانی غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس و تجلیل از خانواده‌های ۱۸۲ شهید عملیات بیت المقدس از جمله برنامه‌های این مناسبت است.

حجت الاسلام روحانی‌نیا معاون فرهنگی و تبلیغی  تبلیغات اسلامی مازندران نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در این بیانیه که یک بازمهندسی در بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت است برای ایجاد تحول در این موضوع، تبدیل برنامه‌ها به یک گفتمان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار علما در ماه مبارک رمضان در مساجد مشغول تبلیغ هستند، از مساجد به عنوان بهترین پایگاه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس یاد کرد و ابراز داشت: برای تأثیرگذاری بیشتر، برنامه‌ها را به بطن جامعه و مردم ببریم و روستایی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها