نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

خروج مستقیم از برجام به صلاح نیست

حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» با بیان اینکه در این برهه از زمان به صلاح نیست که به صورت مستقیم از برجام خارج شویم، گفت: باید قدم به قدم و طبق چارچوب‌های برجام عمل کنیم که خیلی منطقی‌تر و حساب‌شده‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ - 11May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص سالگرد خروج از آمریکا از برجام، اظهار داشت: آمریکا براساس قطعنامه شورای امینت عمل نکرد و در این یکسال شاهد بودیم که جمهوری اسلامی با صبر و شکیبایی خود، نفاق و دورویی امریکا را برای جهانیان آشکار کرده است.

وی با اشاره به رفتار خوب جمهوری اسلامی ایران در این مورد، افزود: در برجام این مسئله ذکر شده است که اگر یک طرف به تعهداتش عمل نکرد، طرف دیگر هم بتواند تعهدات خودش را به همان نسبت کاهش دهد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی به بیانیه شواری عالی امنیت ملی اشاره و اعلام کرد: در قدم اول جمهوری اسلامی ایران برخی تعهدات خودش را کاهش داد که توسط رییس جمهور اعلام شد.

عبادی تصریح کرد: همچنین در این بیانیه 60 روز به اروپاییان مهلت داده شد تا اگر به تعهداتشان عمل نکردند، ما نیز در پی آن تعهدات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان به صلاح نیست که به صورت مستقیم از برجام خارج شویم، گفت: باید قدم به قدم و طبق چارچوب‌های برجام عمل کنیم که خیلی منطقی‌تر و حساب‌شده‌تر خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی ها نمی توانند در برابر خواسته های آمریکا مقاومت کنند و این نشان از ناتوانی آنان در سیستم های کشورشان است.

عبادی با ابراز تأسف از اینکه با توجه به ادعایی که غربی ها در دنیا دارند، استقلال سیستمی و فکری در بین آنان حاکم نیست، عنوان کرد: آمریکایی ها بسیار سودجو هستند و حاضر نیستند که هزینه ای بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: با اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران یک آزمون بزرگی برای اروپا خواهد بود، تا یک بخشی از تعهداتشان نسبت به برجام را انجام دهند که کاری بسیار حساب شده و معقول است .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار