دیدار کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با «اسماعیل اشکبوس»

جمعی از کارکنان ادراه کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با «اسماعیل اشکبوس» از فرماندهان دوران دفاع مقدس دیدار کردند.
کد خبر: ۳۴۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ - 13May 2019

دیدار کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با «اسماعیل اشکبوس»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، امروز (دوشنبه ۲۳ اردیبهشت) سرهنگ «محمد رضا معتمدی» معاون پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و سرگرد «حداد فرهادی» معاون اسناد این ادراه کل با حضور در منزل «اسماعیل اشکبوس»، از فرماندهان دوران دفاع مقدس با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سرهنگ «محمد رضا معتمدی» اظهار داشت: سرهنگ «اسماعیل اشکبوس» از رزمندگان و فرماندهان دلاور لرستانی است که در دوران دفاع مقدس به مدت ۲۱۰ ماه حضور فعال و مؤثری در مناطق عملیاتی غرب، جنوب و شمال غرب داشته است.

وی افزود: خانواده اشکبوس از همان اوایل انقلاب با حضور در ارگان‌های نظامی با تمام وجود در خدمت انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند و از آرمان‌های والای اسلام و امام خمینی (ره) دفاع نموده‌اند.

در این دیدارسرهنگ «اسماعیل اشکبوس» نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات «حجت الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، معاونین و کارکنان این اداره کل بخاطر تلاش در حفظ و نشر ارزش‌هایی که شهدا بخاطر آن‌ها جانشان را فدا کردند، اظهار داشت: من و همه اعضاء خانواده‌ام از همان آغازین روز‌های پیروزی انقلاب، با عشق و علاقه به نظام اسلامی، در خدمت این انقلاب بوده‌ایم.

وی به بیان خاطراتی از چگونگی ورودش به ارتش گفت و ادامه داد: آن زمان که ما دانش آموز بودیم، اشخاصی به مدارس می‌آمدند و راجع به مشاغل مختلف برای ما صحبت می‌کردند، با وجود مخالفت پدرم، من علاقمند به ورود به نظام بودم و ارتش را انتخاب کردم.

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس گفت: کار ما از آموزشی شروع شد، وارد پادگان آموزشی تهران و بعد از آن دانشکده افسری شدیم.

اشکبوس با بیان اینکه به فرمان حضرت امام اولین دور افسران جمهوری اسلامی تشکیل شد، افزود: بنده، شهید «نریمان حیدری»، شهید «علی محمد هادی زاده» و شهید «فرامرزی» و سرهنگ «طاهر پور» و چند تن از دوستان‌مان خواستیم رسته تعیین کنیم، چون تعین رسته بر عهده خودمان بود، «رسته پیاده به فرمان حضرت امام» را انتخاب کردیم.

وی با ذکر این مطلب که فرمانده آذرفر از فرماندهانی بود که از ته دل علاقه به حضرت امام داشت، ادامه داد: لشکر ۸۴ لرستان شهدای فراوانی مانند شهید «نریمان حیدری»، شهید «علی محمد هادی زاده»، شهید «هوشنگ رستمی» و شهید «فرامرزی» را تقدیم انقلاب کرده است که هر کدام از آن‌ها جز افتخارات این مرز و بوم هستند.

این فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه رزمندگان لرستانی همیشه در عملیات‌ها پیشگام بودند، گفت: شهید شاهمراد نقدی با اینکه فرمانده بود، با نهایت تواضع در اختیار رسته قرار می‌گرفت و هر کاری از دستش برمی‌آمد برای رزمندگان انجام می‌داد و وقتی به ایشان می‌گفتیم شما فرمانده هستید، می‌گفت: می‌خواهم از همان ابتدای تشکیل رسته شروع کنم تا به مراحل بالا برسم.

در این دیدار سرگرد «حداد فرهادی» نیز با اشاره به لزوم ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس اتفاقات و رخداد‌های فراوانی به وقوع پیوسته است که بسیاری از آن‌ها ثبت و ضبط نشده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گردآوری، ثبت، حفظ و انتشار مطالب مرتبط با دفاع مقدس است، گفت: سرهنگ «اسماعیل اشکبوس» از جمله افرادی است که ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصمیم گرفته‌ایم کتاب تاریخ شفاهی ایشان را بنوسیم.

معاون اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به شروع به کار انجام مصاحبه با سرهنگ «صارم کوگانی» از فرماندهان لرستانی دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: کتاب‌های تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان و فرماندهانی که چاپ و منتشر می‌شوند، در آینده نیز زینت بخش مرکز فرهنگی دفاع مقدس خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها