مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه:

بزرگداشت سوم خرداد قدردانی از شهدا و ایثارگران این حماسه بزرگ است

حجت‌الاسلام «هادی عسگری» گفت: بزرگداشت سوم خرداد در واقع قدردانی از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این حماسه بزرگ و عزت‌آفرین است.
کد خبر: ۳۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ - 14May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در نشست کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت فتح خرمشهر که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد در حقیقت فرصتی است برای تداعی خاطرات شیرین، غرورآفرین و ارزشمند حماسه‌آفرینان این حماسه بزرگ برای جامعه و به‌ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

حجت الاسلام عسگری افزود: سوم خرداد به فرمایش امام راحل (ره) «فتح خاک نیست فتح ارزش‌های اسلامی است» و در فرازی دیگر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این فرمایشات نشان از عظمت و بزرگی این عملیات سرنوشت‌ساز دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بزرگداشت سوم خرداد در واقع قدردانی از شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این حماسه بزرگ و عزت‌آفرین است اگر چه شهدا و ایثارگران هیچ نیاز و توقعی از ما ندارند، چراکه آنان باخدای خود معامله کرده و اجر و پاداش خود را از پروردگار هستی طلب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فتح خرمشهر را حاصل و ثمره فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت دانست و افزود: این فرهنگ به معنای آن است که انسان تمام هستی خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در مسیر رضای خدای متعال فدا کرده و برای وصال او از همه‌چیز خود بگذرد و یقیناً امروز جامعه ما برای گذر از مشکلات و معضلات پیش رو، بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ ارزشمند محتاج و نیازمند است.

در ادامه «خسرو شهیدی» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های سوم خرداد «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» پرداخت.

شهیدی گفت: با توجه به تقارن سوم خرداد با روز جمعه، مراسم بزرگداشت این روز در روز پنج‌شنبه دوم خرداد در ساعت 11 صبح با حضور امت خداجو و کارکنان دستگاه‌های اداری با گلباران و غبارروبی گلزار مطهر شهدای و یادمان های مطهر شهدای گمنام سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

شهیدی تجلیل از شهدا و جانبازان این حماسه بزرگ و دیدار با خانواده‌های این عزیزان را از برنامه‌های این روز عنوان کرد و افزود: سخنرانی توسط امامان جماعات به این مناسبت در مساجد شهر، برگزاری مراسم در مدارس و آموزشگاه‌ها، برپایی پایگاه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و چندین برنامه دیگر را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در روز سوم خرداد یاد کرد.

در ادامه این نشست نمایندگان ایثارگران دستگاه‌های اداری استان به ارائه برنامه فرهنگی خود به این مناسبت پرداختند.

انتهای پیام/

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار