مسیح کردستان- ۲۳/ سردار براتی:

شهید بروجردی از بسیاری از مسئولان کشور جلوتر بود

همرزم شهید بروجردی گفت: شهید بروجردی شناخت خوبی نسبت به فرماندهان بزرگ ارتش مثل صیاد شیرازی، شیرودی و آب‌شناسان داشت و در این مورد از بسیاری از مسئولان کشور جلوتر بود.
کد خبر: ۳۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ - 21May 2019

شهید بروجردی از بسیاری از مسئولان کشور جلوتر بود.سردار اکبر براتی از همرزمان شهید «محمد بروجردی» در خصوص تربیت نیروهای مستعد در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اظهار داشت: شهید بروجردی استعداد بالایی در کشف نیروهای خلاق داشت که نمونه‌های آن را در دوران دفاع مقدس فراوان داشتیم. همچنین این شهید بزرگوار توانایی بالایی در تعامل با اقشار مختلف مردم به خصوص در کردستان داشت. ایجاد سازمان پیشمرگان کرد مسلمان یکی از ابتکارات این شهید بزرگوار بود.

وی در ادامه گفت: ایجاد چنین سازمانی در آزادسازی کردستان نقش اساسی و غیرقابل انکاری ایفا کرد. در واقع چنین اقدامی نتیحه اطمینان و اعتماد کامل شهید بروجردی به مردم کرد بود. وی معتقد بود که باید جریان ضد انقلاب را از مردم جدا کرد و باور داشت امنیت کردستان باید به وسیله مردم کردستان ایجاد شود از طرفی ضدانقلاب‌ نیز از فقر فرهنگی مردم سوءاستفاده کرده و سعی داشت آنها را نسبت به انقلاب بدبین کند.

سردار براتی در مورد تعامل شهید بروجردی با فرماندهان ارتش توضیح داد: شهید بروجردی شناخت خوبی نسبت به فرماندهان بزرگ ارتش مثل صیاد شیرازی، شیرودی و آب‌شناسان داشت و در این مورد از بسیاری از مسئولان کشور جلوتر بود. در حالی که بنی‌صدر همکاری با شهید بروجردی را ممنوع کرده بود اما شهید صیاد شیرازی بر خلاف دستور فرماندهی نزاجا در کرمانشاه، در عملیات آزادسازی سنندج شرکت کرد.

وی در ادامه گفت: شهید آبشناسان یکی دیگر از شهدای بزرگ ارتش بود که دفتر کار خود را در قرارگاه مستقر در سقز قرار داده بود و این در شرایطی بود این پادگان در محاصره کامل ضد انقلاب قرار داشت و ما راه زمینی برای رفت و آمد نداشتیم با این حال شهید آبشناسان جلسات خود را در همین پادگان می‌گذاشت در همین اتاق جلسات چگونگی آزادسازی شهرهای کردستان گذاشته شد و نتیجه مثبتی هم به همراه داشت. شهید آبشناسان ارادت بالایی به شهید بروجردی داشت این شهید عزیز با هماهنگی بروجردی کارهایش را انجام می‌داد. شهید بروجردی چنین نخبگان را به خود جذب کرد.

سردار براتی در مورد امتناع شهید بروجردی از پذیرش فرماندهی کل سپاه گفت: شهید بروجردی در کردستان خدمات بسیار زیادی انجام داده بود و معتقدم کارهای بسیار دیگری باید انجام شود برای همین در پاسخ به پیشنهاد پذیرش فرماندهی کل سپاه که چندین بار مطرح شد، گفته بود اگر قرارگاه فرماندهی سپاه به کردستان منتقل شود قبول می‌کند در غیر این صورت نمی‌تواند کردستان را رها کند و به تهران بیاید.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار