آیا دولت نتانیاهو سقوط می‌کند؟

با نزدیک شدن فرصت 42 روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه به روز‌های پایانی خود، احتمال کنار گذاشته‌شدن وی از سوی رئیس رژیم صهیونیستی و پایان دوران نخست‌وزیری او قوت گرفته است.
کد خبر: ۳۴۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰ - 23May 2019

آیا دولت نتانیاهو سقوط می‌کند؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس،  بعد از پیروزی حزب لیکود در انتخابات سراسری ۹ آوریل در فلسطین اشغالی (بیستم فروردین) جهت انتخاب اعضای بیست‌ویکمین دوره پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست»، به‌نظر می‌رسید که تشکیل سی‌وپنجمین کابینه در این رژیم جعلی و تداوم نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» امر چندان دشواری نباشد. اما چیزی که زمانی یک فرایند ساده و سریع به‌نظر می‌رسید، اکنون به گره‌ای کور و پیچیده در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست انتظار دارند که نتانیاهو بتواند تا پایان هفته آینده کار تشکیل کابینه را به پایان برساند، زیرا در غیر این‌صورت، این رژیم خود را در وضعیتی نادر خواهد دید که فقط با کنار گذاشته‌شدن نتانیاهو توسط ریولین، رفع خواهد شد. در حالی که تمام احزاب شرکت‌کننده در ائتلاف دولت پیشین، نتانیاهو را برای تشکیل کابینه و نخست‌وزیری بعدی به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی معرفی کردند، اما انتظارات و شروط متوقعانه برخی از سران این احزاب، روند تشکیل کابینه را با کُندی مواجه ساخته است.

نتانیاهو فرصت چهار هفته‌ای (۲۸ روزه) که قانون برای تشکیل کابینه به او داده را تلف کرده و اکنون فقط دو هفته دیگر مهلت گرفته است. اگر در مجموع این فرصت ۴۲ روزه، نتانیاهو باز هم نتواند یک کابینه ائتلافی تشکیل دهد، طبق اختیارات رئیس رژیم صهیونیستی، از این امر کنار گذاشته شده و شخص دیگری برای تشکیل کابینه انتخاب می‌شود.

اما چرا نتانیاهو علی‌رغم حمایت شش گروه پارلمانی با حضور ۶۵ نماینده کنست (از مجموع ۱۲۰ نماینده)، نتوانسته هنوز ائتلاف جدید برای کابینه را تشکیل دهد؟

تاخیر کنونی به دلیل اختلافات ایدئولوژیک نیست بلکه احزاب مختلف با نگاه به نتانیاهوی ضعیفی که پیش رو خود دارند، به دنبال سهم‌خواهی از دولت جدید هستند و دیگر به نتانیاهو اجازه نخواهند داد تا یک نفره برای همه مسائل تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار