بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت 15 خرداد

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن سالروز قیام پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۴۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ - 03June 2019

بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت 15 خردادبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آمده است: قیام خونین 15 خرداد سال 1342 آغازی بر افول و فروپاشی نظام 2500 ساله شاهنشاهی است که علی‌رغم جنایت‌ها و توطئه‌های بی‌شمار رژیم پلید و سفاک پهلوی، موجبات پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در بهمن 1357 را فراهم آورد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: امام (ره) مظهر ایستادگی، مقاومت و آشتی ناپذیری در برابر استکبار و قدرت‌های زورگوی جهان اسلام، و نام و یاد او یادآور مکتب آزادی بخش اسلام و روش منش الهی و انقلابی در راستای آزادی صلاح و فلاح ملت‌های دربند است. حضرت امام (ره) با نهضت حماسه ساز بزرگ خود در تاریخ معاصر، اراده و جسارت حق جویی و ظلم ستیزی را برای ملت‌های ستم دیده و تحت سلطه به ارمغان آورد، ایشان با اندیشه‌های نافذ و دوراندیشانه خود مسیر سعادت و رستگاری را بر مبنای آموزه‌های اسلام عزیز و تعالیم پیامبر اعظم (ص) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با نگاه به تجارب تاریخی بشریت، فراروی آحاد ملت ایران و دیگر ملل و جوامع آزاده و حق طلب قرار داد و با نهضت خویش، معادلات جهانی قدرت را به هم ریخت و نظام نوینی را در دنیای دوقطبی به وجود آورد و موجبات وزش نسیم بیداری و نجات تدریجی محرومان و مستضعفان از سلطه شیطانی مستکبران، در فراسوی جغرافیایی کشور را فراهم آورد.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: ظهور بیداری اسلامی در منطقه و نهضت ضد سرمایه داری در اردوگاه غرب، 2 رویداد مهم و نشانگر تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است. امام (ره) فروپاشی شرق و غرب را نوید داد و ما امروز آثار آن را می‌بینیم. تمام این فتوحات، در سایه اتحاد و برادری به دست آمده است. اتحاد رمز موفقیت‌های بزرگ در نظام اسلامی ماست؛ بنابراین امروز و در شرایطی که نظام سلطه بین‌المللی و در رأس آن شیطان بزرگ، آمریکا درصدد نفوذ به فرهنگ، روح و فکر جوانان ما و هماهنگ کردن فکر و فرهنگ آنان با فرهنگ غربی است، مراجعه به تدابیر، رهنمود‌ها و اندیشه‌های امام (ره) نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی است و تبیین ابعاد و زوایای شخصیت و اندیشه‌های تعالی‌بخش آن حضرت به ویژه در حوزه دشمن‌شناسی و سازش‌ناپذیری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: به رغم گذشت 30 سال از ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فقدان آن شخصیت و مرجع تاریخ‌ساز با فریاد رساتر از گذشته می‌توان گفت امام خمینی (ره) با پی ریزی حکومت مبتنی بر اسلام و برانداختن نظام پوسیده و منحط سلطنت موروثی، تحولات شگرفی را فراتر از جغرافیای ایران در سطح منطقه و بلکه در فراسوی آن رقم زد به گونه‌ای که قرن جدید، قرن سقوط عروسک‌های ابرقدرت نما و قرن عروج مجدد اسلام قرار گرفت.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان، عمل به وصیت امام (ره) و تدابیر خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را وظیفه خود می‌داند و از آحاد و اقشار ملت ایران برای حضور حماسی و پرشور در آیین‌های گرامی‌داشت امام خمینی (ره) و یوم الله پانزدهم خرداد ماه و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام (ره) و شهدا و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار