همزمان با سراسر کشور؛

آیین باشکوه نماز عید سعید فطر در استان مازندران برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، نماز عید سعید فطر در تمامی مساجد، اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 05June 2019

نماز عید سعید فطر در استان مازندران برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، همزمان با سراسر کشور، آیین باشکوه نماز عید سعید فطر در مساجد، اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و تکایای استان مازندران برگزار شد.

ایستادگی و مقاومت از واژه‌های مهم انقلاب امام (ره) است

حجت‌الاسلام «محمد قاسمی» امام جمعه موقت ساری در جمع نمازگزاران این شهر، با گرامی‌داشت فرا رسیدن عید سعید فطر، از شرکت پرشور مردم در آیین‌های ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و روز قدس تقدیر کرد و با اشاره به گرامی‌داشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، ایستادگی و مقاومت را از واژه‌های مهم انقلاب و امام خمینی (ره) بیان کرد.

مردم هوشمندانه و بابصیرت رأی دهند

حجت‌الاسلام «سید جعفر رضایی» امام جمعه رامسر نیز با بیان این‌که امروزه جهان اسلام آبستن حوادث بزرگی است که خدا ما را برای این دوره انتخاب کرد، گفت: وظیفه ما شیعیان رسالت، آمادگی، بصیرت و رصد کردن اتفاقات است که همه جهان و افکار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با انتقاد از جلسات زودهنگام و غیرقانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم هوشمندانه و بابصیرت به سوابق و توانمندی افراد رأی دهند و با انتخاب درست، انقلاب اسلامی امام را حفظ کرده و نگذارند به‌دست نااهلان بیافتد.

آمریکا در برابر ایران عاجز و ناتوان است

حجت‌الاسلام میراحمدی امام جمعه گلوگاه نیز اظهار داشت: آمریکا خود را در جهان ابرقدرت جهانی می‌داند و دوست دارد همه کشورهای مختلف جهان مطیع او باشند؛ اما در برابر ایران اظهار عجز و ناتوانی و با پشیمانی ما را دعوت به همکاری می‌کند؛ این حرکت او در حال حاضر ابراز تسلیم در برابر مواضع صلح‌طلبانه ایران است.

وی بیان کرد: ایران کشوری مسلمان و مستقلی است که زیر بار زور نمی‌رود و ظلم و ستم ابرقدرتمندان بر علیه هیچ کشوری و یا مسلمانان را نمی‌پذیرد.

یاد و خاطره شهدای 15 خرداد در کشور جاری است

حجت‌الاسلام «مجتبی روحانی» امام جمعه بابل نیز اظهار کرد: امروز روز عید، شادی و عید فطر جشن ولادت فطرت است، والله این بالاترین شادی برای انسان است.

روحانی با اشاره به سالروز شهادت شهدای 15 خرداد، ادامه داد: 56 سال از شهادت این شهدای عزیز می‌گذرد؛ اما همچنان یاد و خاطره این عزیزان در این کشور جاری است؛ چراکه این شهدا به خاطر اطاعت از امام خمینی (ره) به درجه شهادت نائل شدند، یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم.

عزت و شرف در استقامت است

حجت‌الاسلام «محمدباقر محمدی لائینی» امام جمعه نکا نیز ضمن گرامی‌داشت تقارن ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، قیام خونین 15 خرداد و عید سعید فطر، با اشاره به نعمت‌های فراوان الهی به ملت ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین و بهترین نعمت‌های الهی است که به ملت ایران داده شده است.

وی افزود: خداوند به نسل‌های مختلف ملت ایران فرصت داده تا مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و توفیق شرکت در جهاد را تجربه کرده و در ادامه نیز فرصت دفاع از حرم و حضور در عرصه‌های مختلف را پشت سر بگذارد و این‌ها نعمتی است که خداوند در سایه انقلاب به ما عطا کرده است.

این مسئول اضافه کرد: عزت و شرف در استقامت است که البته هزینه هم دارد؛ اما هزینه مقاومت به مراتب از تسلیم که ننگ را با خود به همراه دارد کمتر است؛ بنابراین باید استقامت و مقاومت را آویزه گوش خود قرار دهیم.

وی در ادامه خواستار دعوت یکدیگر به استقامت شد و تأکید کرد: باید بدانیم که ما امروز نسبت به 40 سال قبل 40 برابر قوی‌تر شده‌ایم و دشمن به گفته خودشان نسبت به 40 سال قبل بسیار ضعیف‌تر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار