مصلحی:

تاریخ انقلاب و دفاع مقدس قابلیت الگو شدن برای نوع بشریت را دارد

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس قابلیت الگو شدن نه تنها برای کشور‌های منطقه و جهان بلکه برای نوع بشریت را دارد.
کد خبر: ۳۴۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ - 09June 2019

تاریخ انقلاب و دفاع مقدس قابلیت الگو شدن برای نوع بشریت را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «حیدر مصلحی» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس طی سخنانی در نخستین همایش پرچمداران انقلاب و دفاع مقدس که امروز در سالن همایش‌های غدیر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ماموریت حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس را به بنیاد حفظ آثار دادند و مخصوصاً تاکید بر این داشتند بحث انقلاب نیز در کنار دفاع مقدس در موزه‌های دفاع مقدس تهران و قم دنبال شود.

وی افزود: در دهه فجر سال گذشته همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس نمایشگاهی در تهران برگزار کرد و یکی از بحث‌ها این بود که نقش روحانیت به عنوان پرچمداران انقلاب تبیین شود، زیرا حضور روحانیت محور مشترک انقلاب و دفاع مقدس است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: یکی از هنر‌های امام خمینی در معماری انقلاب، پرچمداری روحانیت و توجه به ظرفیت عظیم و اثربخش این قشر بود و بر این اساس همایش پرچمداران انقلاب و دفاع مقدس در شروع گام دوم انقلاب، طرح ریزی و برنامه‌ریزی و در ۱۰ محور پیگیری شد.

وی با تقدیر از شورای مدیریت حوزه و دیگر مجموعه‌های حوزوی در برپایی همایش، افزود: همایش پرچمداران انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبین نقش مدیریت روحانیت در دفاع مقدس و تاثیرگذاری چهار دهه در عقبه‌های انقلاب و جنگ روانی دشمن و نقش این قشر در جبهه مقاومت برگزار می‌شود.

مصلحی ادامه داد: تاریخ این انقلاب و دوران طلایی دفاع مقدس قابلیت الگو شدن نه تنها برای کشور‌های منطقه و جهان بلکه برای نوع بشریت را دارد و انقلاب اسلامی برای دنیای بشر الگو‌هایی برای ایستادگی و مقاومت ارائه کرده که برای تببین این الگو‌ها در سطح بین‌المللی برنامه ریزی‌هایی در سال‌های آینده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود، دوران دفاع مقدس بین ۱۳ تا ۱۷ درصد کل بودجه کشور را به خود اختصاص داده بود و دستگاه‌های دولتی آن طور که شاید و باید پای کار نبودند.

وی با اشاره به نوع مدیریت روحانیت در بکارگیری مردم در عقبه‌های انقلاب و دفاع مقدس، افزود: ویژگی معماری امام این بود که با به میدان آوردن مردم، عقبه‌های دفاع مقدس را طوری به حرکت در آورد که پایگاه‌های بسیج مساجد ما برای خرید موشک پول جمع می‌کردند.

مصلحی با یادآوری این نکته که همه انقلاب‌های مهم دنیا به بن بست رسیدند، اما انقلاب اسلامی تازه مرحله اول چهل سالگی خود را گذرانده است، تصریح کرد: خیلی‌ها پیشگویی مقام معظم رهبری مبنی بر از بین رفتن اسراییل در ۲۵ سال آینده را که بر پایه حکمت و معرفت استوار است، درک نمی‌کنند و باید بدانیم نقش روحانیت در این مسئله چگونه است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: آن کسانی که در فتنه‌های مختلف به میدان آمدند و از ارزش‌ها دفاع کردند، همین امامان جماعت بودند، نوع مدیریت روحانیت در گام دوم انقلاب و نقشی که جوانان می‌توانند داشته باشند بسیار مهم است و نیمی ازبیانیه گام دوم انقلاب را تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: چگونگی انتقال این تجربیات به نسل امروز در ادامه مسیر انقلاب و نیز جمع آوری و مستندسازی نقش روحانیت، استاندارد سازی، مستند‌سازی و تدوین سناریوی مدیریت اسلامی تحت قیمومیت، ولی فقیه با تجربه چند دهه گذشته بخصوص امام خمینی از خرداد ۴۲ تا جبهه مقاومت در فضای بین‌المللی و فراخوان مقالات و تشکیل کمیته‌هایی برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف و کارکرد‌های همایش پرچمداران انقلاب است.

مصلحی تاکید کرد: انقلاب ما در دنیا بی‌نظیر است و برای دنیا حرف‌های جدیدی دارد به گونه‌ای که امروز عشق به انقلاب و دفاع مقدس، دل‌های جوانان منطقه را مجذوب خود کرده است.

وی با بیان اینکه تنها طلبه شهید اروپایی دفاع مقدس در گلزار شهدای قم مدفون است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه اتباع عراقی که در اردو‌های راهیان نور ما شرکت می‌کنند، فرزندان کشته شدگان جنگ هستند و قداست خاصی برای راهیان نور قائل هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار