معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

شهدا جدی‌ترین، اصلی‌ترین و پایدارترین اسطوره‌ها هستند/ فرهنگ ایثار معدنی است که باید از آن بهره‌برداری درست کنیم

«حسین حسن‌نژاد» با بیان این‌که در گذشته اسطوره‌های کمی در کشور داشتیم، گفت: امروز نماد‌ها و نشان‌ها و اسطوره‌های زیادی در استان داریم که شهدای پر افتخار جدی‌ترین، اصلی‌ترین و پایدارترین اسطوره‌های ما هستند.
کد خبر: ۳۴۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 10June 2019

شهدا جدی‌ترین، اصلی‌ترین و پایدارترین اسطوره‌ها هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین حسن‌نژاد» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از زنان ایثارگر و پشتیبانی جنگ، دفاع مقدس را یکی از برکات انقلاب برشمرد و از ایثار به‌عنوان یک مجموعه به هم پیوسته یاد کرد و اظهار داشت: اگر شهادت اوج ایثار است کسانی که تداوم‌بخش راه شهدا بوده و یا کسانی مثل مادر، همسر و فرزند شهید که فرصت شهادت را ایجاد کردند، ایثارگر محسوب می‌شوند.

وی با عنوان این‌که ایثار امر تمام شدنی نبوده و دارای مقدمه و ذی‌المقدمه است، گفت: کسانی که امروز این راه را تبیین و ترویج می‌کنند نیز ایثارگر هستند.

حسن‌نژاد با بیان این‌که ایثار برکات زیاد را، هم برای جامعه و هم برای خود فرد دارد، افزود: انسان‌هایی که ایثار می‌کنند انسان‌های معمولی هستند که همراه با عاطفه و احساس، صبوری می‌کنند.

وی ادامه داد: قطعا همه مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا مثل همه آدم‌های هستی دارای احساس و عواطف هستند و صبوری می‌کنند و این صبوری ارزشمند بوده که برای جامعه و فرد لذت به وجود می‌آورد.

این مسئول با عنوان این‌که صبوری نتیجه ایثار است، لازمه ایثار را صبوری برشمرد و افزود: کسی که ایثار می‌کند، صبورتر بوده و هر ایثاری به وجودآورنده یک ایثار دیگر و پدیدآور یک استعداد است.

حسن‌نژاد وجود ایثار را ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی و نگاه دینی و فرهنگ غنای ایرانی دانست و گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران فرهنگ اسطوره‌سازی ندارد و کسانی که عاشق اسطوره بودند و اسطوره می‌سازند، اگر فرصت و فضا به وجود بیاید این اسطوره‌ها را به عمل تبدیل می‌کنند و خودشان اسطوره می‌شوند.

وی با بیان این‌که در گذشته اسطوره‌های کمی در کشور داشتیم، گفت: امروز نماد‌ها و نشان‌ها و اسطوره‌های زیادی در استان داریم که شهدای پر افتخار جدی‌ترین، اصلی‌ترین و پایدارترین اسطوره‌های ما هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تجلیل از ایثار را شکرگذاری از ایثار دانست و با بیان اینکه ایثارگران وارد این فضا نمی‌شوند و بروز نمی‌دهند، گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه باید بدون منت و هیچ توقعی آن را بازگو کنیم.

این مسئول با اشاره به این‌که انقلاب و اسلام و مرز و بوم ما همیشه به شهیدان سرافراز نیاز دارد، گفت: ایثارگران نماد‌هایی هستند که حتما نماد‌های دیگر را می‌سازند.

حسن‌نژاد گفت: همان‌گونه که صحرای کربلا، عاشورا و تاسوعا فرصتی را فراهم کرد تا همه زمین کربلا و همه روز‌ها عاشورا شود و فرزندان عاشورایی تقدیم انقلاب و نظام شود، حتما شهیدان عزیزی مانند طوسی، طوسی‌های دیگری را خلق خواهند کرد.

وی افزود: شهدا نعمت‌هایی در درون جامعه هستند که روح و فرهنگ و ایثارشان همیشه طوسی‌های جدیدی را در این کشور خلق می‌کند.

این مسئول ادامه داد: خیلی از جوانان ما که به اقتضای سن‌شان آن روز‌ها را درک نکردند امروز از همه کسانی که در آن عرصه بودند معتقدتر و علاقمندتر بوده و بهتر می‌فهمند که از برکت خون شهدا و ایثار است.

وی با عنوان این‌که اگر از فرصت‌های ایثار تجلیل کنیم، حتما فرصت‌های جدیدی برای تجلیل از ایثار به‌وجود می‌آید، به تأکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ مقاومت اشاره کرد و گفت: فرهنگ مقاومت ریشه در ایثار و صبوری دارد و ایستادگی امروز ما ناشی از ایثاری است که دیروز اتفاق افتاده و ما باید از این نعمت برای پیشبرد اهداف کشورمان استفاده کنیم.

این مسئول، ارج نهادن ایثار و از خودگذشتگی‌ها را وظیفه عنوان کرد و با بیان این‌که ورود ایثار به بازی‌های سیاسی و جناحی توهین و جسارت و نادیده گرفتن این سرمایه ارزشمند برای کشورمان است، گفت: فرهنگ ایثار مثل یک معدنی است که باید از آن استفاده و بهره‌برداری درست کنیم.

وی از کربلا و عاشورا به عنوان معدن یاد کرد و افزود: امروز شهادت یک معدن است که برگرفته از معدن اصیل و بزرگ عاشورا و تاسوعا و فرهنگ شهادت حضرت اباعبدالله (ع) است و همه ما در این نقش مسئول بوده و باید قدردان همه زحمات ایثارگران و همسران و مادران شهدا که ذخایر انقلاب هستند، باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار