چهارشنبه ۲۲ خرداد؛

یادواره «شهیدانِ هادی» در قم برگزار می‌شود

دبیر ستاد یادواره شهیدانِ هادی از برگزاری این یادواره با محوریت بزرگداشت نام و خاطره شهیدان عشریه، شفیعی و هادی در روز چهارشنبه ۲۲ خرداد در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲ - 10June 2019

یادواره «شهیدانِ هادی» در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مجتبی سیاری» دبیر ستاد یادواره شهیدانِ هادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادواره شهیدان ابراهیم هادی، محمدرضا شفیعی و ابراهیم عشریه روز چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص خانواده‌های شهدا در مصلای قدس قم برگزار می‌شود.

وی با بازگویی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد کنگره شهدای قزوین اظهار داشت: شهدا مایه رونق حیات معنوی‌اند در کشور هستند.

وی افزود: حیات معنوی یعنی روحیه، یعنی احساس هویّت، یعنی هدفداری، یعنی به سمت آرمان‌ها حرکت کردن، عدم توقّف. این کار شهدا است و شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع می‌کنند، وقتی میروند، با جان خودشان. نطق شهدا بعد از شهید شدن باز می‌شود.

سیاری با بیان این نکته که یکی از جا‌هایی که صدای شهدا به گوش می‌رسد، همین یادواره‌های شهداست، خاطرنشان کرد: قرارگاه مردمی راهیان نور شهدا ۹ ستاد دارد که یکی از آن‌ها ستاد کنگره‌ها و یادواره هاست و بر همین اساس ستاد یادواره شهیدانِ هادی با همت جمعی از طلاب، دانشجویان و عموم مردم تحت عنوان پویش مردمی «دوست آسمانی من» فعالیت خود را در اسفند سال ۹۷ در قالب ۲۰ کمیته تخصصی از خواهران و برادران آغاز کرد.

وی گفت: در یادواره سال گذشته که همزمان با سالروز تولد شهید ابراهیم هادی برگزار شد، ۴۰۰ خادم افتخاری شهدا جذب شدند و امسال این آمار در پویش مردمی مذکور به ۶۰۰ تن رسیده است و علاوه بر برگزاری یادواره، مراسم دیگری همچون هیئت مردمی بیت‎الشهدا برای دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان، چاپ و معرفی کتاب، برنامه‌های راهیان نور، ارتباط چهره به چهره در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و ... در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

سیاری با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و اجرای برنامه‌هایی ویژه کودکان در حاشیه یادواره شهیدانِ هادی افزود: در این مراسم حاج جواد تاجیک همرزم شهید ابراهیم هادی و حاج حسین کاجی همرزم شهید محمدرضا شفیعی به خاطره گویی و روایتگری از این دو شهید عزیز خواهند پرداخت و از تعدادی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این یادواره افرادی که به واسطه این سه شهید عزیز دچار تحول در زندگی شده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد و ما به دنبال این هستیم که شهیدان شفیعی و عشریه را که ویژگی‌هایی همچون شهید ابراهیم هادی دارند، با پرهیز از کار کلیشه‌ای و بیشتر به منظور جذب جوانان و بخصوص قشر خاکستری جامعه، معرفی نماییم.

به گفته سیاری، شهیدان ابراهیم هادی، ابراهیم عشریه و محمدرضا شفیعی هر یک هدایتگری بودند که پس از شهادت، با ندا و پیام خویش، راهنمای جوانان شدند؛ شهید شفیعی در سال ۶۵ در عملیات کربلای چهار مجروح و به دست دشمن اسیر می‌شود  و پس از هشت روز اسارت در عراق بر اثر جراحت به شهادت می‌رسد و با گذشت ۱۶ سال از شهادت، پیکر او سالم کشف شده و در سال ۸۱ به میهن اسلامی باز می‌گردد و شهید عشریه نیز همچون شهید هادی، مفقود الاثر است و نقش هدایتگری برای شهدای مدافع حرم داشته است.

استان قم حدود ۶ هزار شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده است و ۴۳۰ شهید مدافع حرم دارد که ۲۹ نفر از آن‌ها ایرانی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار