امام جمعه بروجرد:

بدحجابی نشانه کم‌کاری متولیان فرهنگی است

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: ترویج بدحجابی نشانه کم‌کاری متولیان فرهنگی در این حوزه است.
کد خبر: ۳۵۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 13June 2019

بدحجابی نشانه کم‌کاری متولیان فرهنگی است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه بروجرد در همایش عفاف و حجاب این شهرستان اظهار داشت: با ایجاد گروه‌های آمر به معروف و ناهی از منکر و دسته‌بندی آن‌ها در نقاط مختلف شهر، این افراد نسبت به موضوعاتی مانند بدحجابی اقدام به تذکر لسانی می‌کنند.

وی از حجاب به عنوان پاکدامنی و غیرت یاد کرد و گفت: حجاب آگاهی و بصیرت، ایمان و اصالت، تقوا و طهارت، نجابت و حریت، عزت و عظمت است.

امام جمعه بروجرد  افزود: در مقابل بی‌حجابی فرهنگ بی‌فرهنگی، عقب‌ماندگی و خودباختگی، گدایی نگاه‌های آلوده و مسموم، روی آوردن به بی‌هویتی و خداحافظی با حیا و عفت است.

حسینی ترویج بدحجابی را نشانه کم‌کاری متولیان فرهنگی در این حوزه دانست و بیان کرد: کم‌کاری‌ها موجب شد کار به جایی برسد که در تهران عده‌ای در دانشگاه علیه حجاب یعنی علیه قرآن، خدا، دین و آنچه شهدا برای آن جان خود را از دست دادند، شعار دهند.

وی گفت: متاسفانه برخی‌ها خود را موظف می‌دانند در کارهای ضد ارزشی از غربی‌ها تبعیت کرده و به جای آموختن فرهنگ‌های کار، قانون و قناعت تنها در موضوع بی‌حجابی مروج فرهنگ غرب شده‌اند.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر ضرورت توجه جدی به موضوع بدحجابی تصریح کرد: فعالیت در حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر همواره به وجود اعتبارات نیاز ندارد.

حسینی با بیان چند پیشنهاد در زمینه حجاب به متولیان فرهنگی افزود: ارائه پایان‌نامه‌های دانشجویی با این موضوع، گنجاندن موضوع حجاب و عفاف در کتاب درسی و برپایی میزگردهایی در صدا و سیما با محوریت واکاوی و پرداختن به مقوله حجاب از جمله پیشنهاداتی است که الزامأ به منابع اعتباری نیاز ندارند.

وی از فعالیت گروه‌های آمر به معروف و ناهی از منکر در آینده نزدیک در بروجرد خبر و ادامه داد: این افراد در قالب دسته‌هایی در نقاط مختلف سطح شهر اقدام به تذکر لسانی می‌کنند.

امام جمعه بروجرد اظهار کرد: قطعا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارائه تذکر لسانی اثربخشی خوبی به دنبال داشته و تاثیرگذار خواهد بود.

حسینی در ادامه با انتقاد از رواج پدیده سگ‌گردانی و اقدام برخی افراد در به همراه داشتن سگ در اماکن عمومی و تفریحی بیان کرد: با توجه به دستور دادستانی، نیروی انتظامی با این افراد برخورد می‌کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار