گام دوم/ سردار کارگر در جمع معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

بیانیه «گام دوم انقلاب» بیانگر حرکت رو به رشد جامعه اسلامی است/ با تأسی از شهدا در جهت رضایت الهی گام برداریم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع معاونان بنیاد به تبیین شاخص‌های مدیریت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: بیانیه «گام دوم انقلاب» بیانگر این است که جامعه اسلامی همواره رو به رشد و در حال تکامل است.
کد خبر: ۳۵۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ - 16June 2019

تبیین شاخص‌های مدیریت در جامعه اسلامیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه 26 خرداد) در محل این بنیاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی در جامعه اسلامی اظهار داشت: خدمت در جامعه اسلامی امر مقدسی است که باید قدر آن را دانست و به عنوان یک فرصت از آن برای تسریع حرکت رو به جلو و تعالی آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه جابجایی و تغییر در حوزه مدیریتی سبب رشد، ارتقاء و پیشرفت و نوآوری در مجموعه‌های ذیربط می‌شود، گفت: باید قدر موقعیت‌ها و توفیقاتی که خداوند به ما عنایت کرده را بدانیم و برای خدمت رسانی به مردم تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

سردار کارگر ادامه داد: مدیر جامعه اسلامی باید تکلیف خود را براساس راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام و کمال انجام دهد و نتیجه کار را به خدا واگذار کند؛ قطعا کسی که در مسیر نورانی ولایت گام برمی‌دارد نصرت الهی به مدد وی آمده و سرانجام به اهداف عالیه دست پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند روزی‌رسان است و رزق افراد را تعیین کرده، گفت: ما باید در طول زندگی و مسئولیت برای تحقق اهداف و خط مشی‌ها بکوشیم و دغدغه کار و رسیدن به اهداف را داشته باشیم که اگر اینگونه باشیم رزق‌مان تعیین شده و مشکلاتمان مرتفع می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اهمیت سوره یوسف و رهنمودهای اخلاقی و مدیریتی این سوره در قرآن کریم اظهار داشت: از مهم‌ترین آموزه‌های این سوره این است که انسان باید به خدای متعال توجه کامل داشته باشد و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نشود و در راهش تا آخرین نفس مقاومت و پایداری داشته باشد.

وی در این رابطه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نمونه‌های بارز استقامت و پایداری در راه خدا عنوان کرد و افزود: امام خمینی (ره) با اتکا به خداوند تا آخرین نفس در برابر زیاده خواهی‌های بلوک غرب و شرق ایستادگی کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره به خداوند متعال توجه کامل داشته و در سختی‌ها و دشواری‌ها سکان انقلاب اسلامی را با توکل به خدا هدایت می‌کنند.

سردار کارگر در ادامه صبر در برابر حوادث را از دیگر آموزه‌های سوره یوسف عنوان کرد و افزود: انسان با ایمان در برابر سختی‌ها و شدائد صبر و با تدبیر و تلاش از دایره سختی‌ها عبور می‌کند و به مقصد می‌رسد.

وی در ادامه پاکدامنی و ترجیح تقوا بر رفاه را از دیگر آموزه‌های سوره یوسف عنوان کرد و گفت: پاکدامنی و ساده زیستی و توجه به افراد و ضعفا از سیره اهل بیت (ع) بوده و رهبران انقلاب اسلامی نیز بر همین اساس پیش رفته‌اند و ما نیز باید به عنوان نیروهای انقلابی از این رویه و اخلاق انقلابی و انسانی پیروی کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مدارا با مخالفان فکری را از دیگر آموزه‌های اخلاقی حضرت یوسف برشمرد و گفت: ممکن است عده‌ای نظرشان با ما یکی نباشد و الویت‌هایشان با ما متفاوت باشد؛ لذا ما نباید با این افراد به سرعت مخالفت کنیم، باید به آن‌ها مجال داده و کمک شود تا راه را از بی‌راهه تشخیص دهند.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با امام خامنه‌ای افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند آمریکا قابل اعتماد و مذاکره نیست و بدین ترتیب پاسخ کسی که تکبر می‌کند را دادند و فرمودند ما مذاکره تحت فشار و زور را قبول نخواهیم کرد.

سردار کارگر برخورد صحیح با زیر دستان را از دیگر ویژگی‌های انسان‌های صالح و متعهد دانست و عنوان کرد: نیروهای ما، افراد تحت مدیریت و سربازان ما حکم فرزندان‌مان را دارند و باید همانگونه که با فرزندان خود برخورد می‌کنیم با آنان نیز برخورد داشته باشیم.

وی اخلاص را از دیگر آموزه‌های قرآن کریم عنوان کرد و گفت: همه ما باید خود را برای خدا خالص کنیم؛ چراکه اخلاص شاه کلید همه قفل‌های زندگی است و فردی که فکر و عمل خود را به اخلاص مزین کند، بی‌تردید مورد عنایت الهی قرار می گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهید حججی را نمونه بارز انسان مخلص و سرباز ولایت عنوان کرد و افزود: ما نیز باید با تأسی از شهدا از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود در جهت رضایت الهی و خط مشی‌های انقلابی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، عنوان کرد: شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن همگی به گردن ما حق دارند و امنیت و آرامش امروز را مدیون این عزیزان هستیم و باید برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره این عزیزان تلاش کنیم.

سردار کارگر دلسوزی و علاقمندی به هدایت انسان‌ها را از دیگر ویژگی‌های مدیریت در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: شهید بروجردی اعدامی‌های کوموله را که قرار بود حکم اعدامشان اجرا شود، مورد توجه قرار می‌دادند و این افراد را به توبه و بازگشت و بهره گیری از رحمت الهی امیدوار می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر جامعه اسلامی باید از تهمت و غیبت مبرا باشد، گفت: نباید اجازه دهیم صفات مذموم و ناصواب در ما ایجاد شود. رفتار ما باید به گونه‌ای باشد که هر کس ما را دید به یاد خدا بیفتد و از گناه پرهیز کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه قدرت طراحی و ابتکار را از دیگر ویژگی‌های مدیریتی سفارش شده در مبانی دینی عنوان کرد و گفت: ما باید متناسب با تحولات روز سیستم سازی کنیم و با ابتکار و خلاقیت و کمترین هزینه خود را به اهداف سازمانی و فراسازمانی برسانیم.

وی تبیین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را از مصادیق ابتکار و نوآوری در سطح راهبردی عنوان کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بیانگر این است که جامعه اسلامی همواره رو به جلو و در حال تکامل است.

سردار کارگر با بیان اینکه اصول انقلابی ثابت هستند؛ اما روش‌ها و شیوه‌های رسیدن به آن متغیر هستند، گفت: باید با ابتکار تلاش و نوآوری در راستای رسیدن به اهداف تلاش کنیم و از تمامی ابزار تبلیغاتی به ویژه فضای مجازی که به اعتقاد بنده یک فضای فرصت ساز است به نحو احسن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار