عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

دستگاه دیپلماسی باید زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باشد

«سیدجواد حسینی‌کیا» اعتقاد دارد که مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید بر صادرات و ارزآوری دارد که بر این اساس دستگاه دیپلماسی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.
کد خبر: ۳۵۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ - 19June 2019

دستگاه دیپلماسی باید زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدجواد حسینی‌کیا» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به فرصت رایزنی با کشورهای همسایه در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار داشت: باید اذعان کرد که امروزه ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف کشور موجود است که نیاز به معرفی در سطح دنیا دارد؛ از این رو سفیران کشورمان خارج از کشور می‌توانند این وظیفه مهم را ایفا کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه آمریکا موجب شد تا شرکت‌های خارجی فعال در داخل هراسان و بر این اساس از کشورمان خارج شوند، بیان کرد: در چنین شرایطی دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌تواند از طریق نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، زمینه حضور شرکت‌های خارجی در ایران اسلامی را فراهم کند.

وی ادامه داد: در واقع شرکت‌های خارجی که با کشورمان روابط اقتصادی برقرار نمی‌کنند، تصور دارند که همکاری آن‌ها با ایران موجب جریمه شدن‌شان از سوی آمریکا می‌شود در حالی‌که سفرای کشورمان باید شفاف‌سازی کنند و عنوان کنند که تحریم‌های آمریکا یک‌جانبه بوده و جنبه بین‌المللی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر این‌که مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز تاکید بر صادرات محصولات بومی و ارزآوری دارد که بر این اساس دستگاه دیپلماسی می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند، تصریح کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد معاونت اقتصادی در وزارت امورخارجه باید برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهد تا شاهد اتفاقات خوب در حوزه اقتصاد کشور در شرایط تحریم باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید رایزن‌های اقتصادی کشورمان که ضعیف هستند را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها