عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پرهیز از کرنش برابر غرب و تفکرات غربی خواسته مهم شهداست

کریمی توافق و تعامل با غربی‌ها را راهگشای مشکلات کشور ندانست و گفت: پرهیز از کرنش برابر غرب و تفکرات غربی یکی از خواسته‌های مهم رزمندگان و شهداست که در اکثر وصیت‌نامه‌ها و دلنوشته‌هایشان به این مهم تاکید داشتند.
کد خبر: ۳۵۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 22June 2019

////علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص نزدیک شدن به پایان مهلت 60 روزه شورای عالی امنیت ملی کشورمان به طرف‌های اروپایی عضو توافق برجام برای تعیین تکلیف مواضعشان در این توافق، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم از اروپایی‌ها انتظار داشته باشیم که تحت تاثیر اقدامات و اظهارات رئیس جمهور و مقامات آمریکایی قرار نگیرند؛ چراکه اروپایی‌ها تعاملات گستره‌ای با آمریکایی‌ها دارند؛ لذا تمایل ندارند  که روابط تجاری و اقتصادی‌شان با آمریکایی‌ها خدشه‌دار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به این نکته که اروپایی‌ها مخالف اجرای اهداف و سیاست‌های برجام نیستند، افزود: باید بپذیریم که ترس اروپا از برهم خوردن روابط تجاری و اقتصادی و مورد خطر قرار گرفتن تعاملات گسترده‌شان با آمریکا، منجر به عقب‌نشینی از مواضع برجامی‌شان شده است.

وی گفت: ما نباید رونق در عرصه اقتصادی کشورمان را به رفتار و تصمیمات طرف‌های غربی گره بزنیم؛ لذا با توجه به نحوه عملکرد اروپایی‌ها در توافق برجام، بعید است که نتیجه مطلوب و قابل قبولی از این توافق برای ما حاصل شود.

کریمی با اشاره به ادعای غربی‌ها مبنی بر اینکه همکاری گسترده آن‌ها با ایران در گرو راه‌اندازی کانال مالی اینستکس خواهد بود، تصریح کرد: با شناختی که از غربی‌ها در طول عمر توافق برجام به دست آورده‌ایم، عقل حکم می‌کند که با آن‌ها وارد مذاکره و معامله نشویم؛ چراکه انعقاد هرگونه توافق با آن‌ها چیزی جز اتلاف زمان برای ما در پی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه کشورمان باید بیش از هر زمان دیگری دیپلماسی اقتصادی را قوی‌تر کند، گفت: ظرفیت‌های بالقوه کشورهای هسایه می‌طلبد که وزارت امور خارجه کشورمان با آن‌ها وارد مذاکرات و تعاملات شود؛ لذا یقین داریم که هرچه روابط ما با کشورهای همسایه پرقدرت و محکم‌تر شود، تعاملات تجاری و اقتصادی نیز گسترده‌تر و منجر به تبدیل شدن تهدیدها به فرصت‌ خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسوولیت پذیری، جانفشانی و جهاد رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در راه نجات کشور از دام توطئه ها و اقدامات دشمنان اظهار داشت: پرهیز از کرنش برابر غرب و تفکرات غربی یکی از خواسته‌های مهم رزمندگان و شهداست که در اکثر وصیت‌نامه‌ها و دلنوشته‌هایشان به این مهم تاکید داشتند؛ لذا ما باید فارغ از توجه به غرب و توافقات بین‌المللی برای آبادانی کشورمان برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

انتهای پیام/ 151

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار