یک متخصص سم‌شناسی بالینی:

شیخ «زکزاکی» دچار مسمومیت سربی شده است

«سید نادر مصطفوی» با بیان اینکه میزان سرب خون شیخ زکزاکی بالاست، گفت: وضعیت ایشان بسیار خطرناک است و احتمال فوت وی وجود دارد.
کد خبر: ۳۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ - 03July 2019

شیخ «زکزاکی» دچار مسمومیت سربی شده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید نادر مصطفوی» متخصص سم‌شناسی بالینی در گفت‌وگو با «آنا»، درباره مسمومیت شیخ ابراهیم زکزاکی، اظهار‌ داشت: «دکتر پور رحیم، یک تیم پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت رهبر شیعیان نیجریه تشکیل داده است؛ چراکه شیخ زکزاکی از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نیست و از مشکلات زیادی رنج می‌برد».

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شیخ زکزاکی بالا بودن میزان سرب خون وی است، افزود: «رهبر شیعیان نیجریه جراحت‌های مختلفی دارند و بسیاری از گلوله‌های موجود در بدن وی باقی مانده و سرب جذب بدن شده است».

این متخصص سم‌شناسی بالینی با اعلام اینکه مسمومیت با سرب می‌تواند منجر به مرگ شود، ادامه داد: «سطح سرب خون شیخ زاکزاکی که توسط دختر وی گزارش شد نزدیک به ۲۳۴ است و این بسیار خطرناک خواهد بود».

وی با اشاره به اینکه اگر سطح سرمی سرب در بزرگسالان بیش از ۴۵ باشد بسیار خطرناک خواهد بود، اضافه کرد: «سطح سرمی ۱۰۰ در بزرگسالان منجر به مرگ می‌شود، حالا در نظر بگیرید که این سطح در خون شیخ زاکزاکی بسیار زیاد است».

مصطفوی این سطح سرمی سرب را عامل کاهش سطح هوشیاری برای فرد دانست و گفت: «این سطح زیاد می‌تواند فرد را به کما ببرد و منجر به مرگ شود و شرح حالی که از طرف دختر شیخ زکزاکی به من رسید نشان می‌دهد که وی از کاهش توان عضلانی و خواب‌آلودگی رنج می برند».

وی با بیان اینکه اگر این مسمومیت پیشرفت کند، در نهایت منجر به فوت شیخ ابراهیم زکزاکی خواهد شد، گفت: «معتقدم گلوله موجود در بدن شیخ می‌تواند سطح سرمی سرب را بالا ببرد، ولی میزان سرب از چند ترکش و گلوله در چند هفته آنقدر نیست و شاید منبع دیگری از سرب از طریق مواد خوراکی به شیخ منتقل شده است».

این پزشک متخصص ادامه داد: «اگر فردی با سرب مسموم شده و فوت کند تا هزار سال دیگر هم می‌توان بر روی جسد وی آزمایش‌هایی انجام داد تا دلایل مرگ را کنکاش کرد».

وی علاج مسومیت سربی شیخ ابراهیم زاکزاکی را دارو معرفی و اعلام کرد که باید پادزهر ضد سربی به وی تزریق شود و این دارو در جهان، گران‌قیمت و نایاب  نیست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار