رئیس کمیته هسته‌ای مجلس خبر داد؛

نظارت میدانی کمیته هسته‌ای مجلس بر روند کاهش تعهدات برجام

«محمدابراهیم رضایی» گفت: بر روند اجرای کاهش سطح تعهدات برجام نظارت می‌کنیم و در این زمینه بازدیدهای میدانی داریم.
کد خبر: ۳۵۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ - 09July 2019

کمیته هسته‌ای مجلس بر روند کاهش تعهدات برجام نظارت میدانی داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدابراهیم رضایی» رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آنا»، با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران، اظهار داشت: کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت خود بر روند کاهش تعهدات هسته‌ای را برعهده دارد. 

وی افزود: سازمان انرژی اتمی در گام دوم کاهش تعهدات برجام، محدودیت غنی‌سازی که پیش از این در دستور بود را به رسمیت نمی‌شناسد و میزان که مسئولان کشور تشخیص دهند، غنی‌سازی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز میزان غنی‌سازی از مرز ۴,۵ درصد گذشت در حالی که قبلاً ۳.۶۷ درصد بود و از این به بعد نیاز به غنی‌سازی در داخل کشور تشخیص داده می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمندی‌ کشور به تأمین سوخت ۲۰ درصد پیش از این تأمین شده و اکنون نیاز نیست، اما در دستور کار هست و به محض اینکه نیاز پیدا شد، حتماً  غنی‌سازی ۲۰ درصد اجرایی می‌شود.

رضایی اضافه کرد: در تأمین سوخت پیشران‌ها محدودیتی برای  غنی‌سازی در سطوح بالاتر نداریم، ولی بنا بر نیاز درصد آن را سازمان انرژی اتمی اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آخرین گزارشی که کمیته هسته‌ای مجلس دریافت کرده مبین این است که غنی‌سازی از مرز چهار درصد گذشته است، خاطرنشان کرد: دریافت گزارش‌ها و نظارت بر روند اجرای برنامه‌ها در کاهش سطح تعهدات همچنان در دستور کار کمیته است و در این زمینه بازدیدهای میدانی هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار