مصباحی مقدم در نشست خبری:

برگزاری نشست عمومی جامعه روحانیت در آینده نزدیک

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: در نشست عمومی جامعه روحانیت تهران آیت الله موحدی کرمانی به عنوان سخنران اصلی و حجت الاسلام تقوی معاونت سیاسی جامعه روحانیت و من به عنوان سخنگو سخنرانی خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 03December 2014

برگزاری نشست عمومی جامعه  روحانیت در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای انتخاب دبیر کل جامعه روحانیت مبارز آیت الله مجتهد شبستری، آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله امامی کاشانی جزو سه کاندیدای پذیرش دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز بودند.

وی در خصوص عدم انتخاب مجتهدی شبستری به عنوان دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز گفت: دبیر کلی ایشان وابسته به این بود که ایشان تبریز را رها کند و به تهران بیاید به همین خاطر با مشورتی که دفتر حضرت مقام معظم رهبری صورت گرفت تا برای ایشان جایگزینی را درتبریز پیدا کنند، اما جایگزین پیدا نشد و مقام معظم رهبری قبول نکردند که آیت الله مجتهدی شبستری به تهران بیاید و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید ایشان به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی باقی بماند.

مصباحی مقدم در ادامه تصریح کرد: آیت الله امامی کاشانی با اصرار خود کاندیداتوری دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت و از این میان تنها آیت الله موحدی کرمانی باقی ماند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: به این 3 نفرپذیرش کاندیداتوری دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز پیشنهاد شده بود و هیچ یک از این بزرگان خودشان کاندیدا نشده بود.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: شب گذشته انتخابات با حضور بیش از دو سوم اعضا برگزار شد و با اتفاق آرا ایشان به عنوان دبیر کلی جامعه روحانیت انتخاب شد. آیت الله موحدی کرمانی تاکید بر فعالیت بیشتر جامعه روحانیت مبارز داشتند و بیان کردند که شورای جامعه روحانیت مبارز در مناطق و استان ها فعال شوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تصریح کرد: جهت ترمیم جامعه روحانیت از سوی شورای مناطق و استان ها، افرادی معرفی شوند و در شورای مرکزی برای افزایش تعداد تصمیم گیری شود.

وی از برگزاری نشست عمومی روحانیت تهران درآینده نزدیک خبر داد و گفت: در این نشست آیت الله موحدی کرمانی به عنوان سخنران اصلی و حجت الاسلام تقوی معاونت سیاسی جامعه روحانیت و من به عنوان سخنگو سخنرانی خواهیم کرد. زمان برگزاری این نشست متعاقبا اعلام خواهد شد و تعداد زیادی از روحانیت تهران برای حضور در این نشست دعوت خواهند شد.

وی افزود: جلسه روحانیت تهران جلسه پرباری خواهد بود و با دبیرکلی آیت الله موحدی تهران نشست عمومی این جامعه برگزار می شود .

وی در رابطه با ترکیب جامعه روحانیت نیز گفت: درترکیب جامعه روحانیت تغییری رخ نداده و ما تنها بنا به ترمیم داریم زیرا که جمعی از اعضای جامعه روحانیت به غیر از مهدوی کنی، افراد دیگری نیز به رحمت خدا رفتند و لازم است برای ایشان جایگزین هایی انتخاب شوند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم در رابطه با اینکه با تعیین آیت الله موحدی کرمانی به عنوان دبیرکل، آیا در سیاست های کلان جامعه روحانیت  تغییری ایجاد خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: من رسما اعلام کردم که هیچ گونه تغییری در سیاستهای کلی جامعه روحانیت رخ نخواهد داد.

وی درادامه با اشاره به اینکه جامعه روحانیت برای مجلس آینده برنامه خواهد داشت گفت: کمیته هایی با عنوان کمیته انتخابات در جامعه روحانیت تشکیل شده و این کمیته ها با گروه های اصولگرا نشست هایی را برگزار و در زمینه انتخابات مجلس آینده تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: در تلاشیم تا اگر جامعه مدرسین نیز قبول کنند نمایندگانی از آنها در انتخابات آینده مجلس، در جمع جامعه روحانیت پذیرا باشیم.

انتهای پیام/ ب.ص

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار