نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» برگزار شد

نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» امروز ۲۳ تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 14July 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست تخصصی «گردشگری، محور تعامل سازنده با جهان» امروز (یکشنبه) با حضور علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، سید رضا هاشمی مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت خارجه و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: گردشگری و سفر جزء ضرورت‌های زندگی هر انسانی است و در عصر تکنولوژی و مدرنیته نیاز به استفاده از این فرصت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: امروزه در بحث گردشگری ضرورت جهانی وجود دارد البته نباید با نگاه سیاسی به حوزه گردشگری توجه کرد، اما نمی‌توان چشم‌های خود را به روی واقعیت‌های جهانی به ویژه نظامات استعماری مرئی و نامرئی نظام سلطه فراروی ملت‌ها بست.

نشست «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» برگزار شد

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر تعامل مستقیم میان ملت‌ها وجود نداشته باشد، بسیاری از واقعیت‌ها متاثر از فضای رسانه‌ای و امپراتوری‌های رسانه‌ای نظام سلطه نگاه متفاوتی را به مردم تحمیل خواهند کرد.

جعفری با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ تلاش می‌کنند همه مردم جهان از زاویه دید آن‌ها دنیا را ببینند، تصریح کرد: اگر این فاصله به نحو مناسب مدیریت نشود، قطعاً به همه ملت‌ها سرایت می‌کند و آن‌ها از زاویه دید قدرت‌های بزرگ به یکدیگر نگاه خواهند کرد.

وی افزود: باید این فاصله برداشته شود و مردم چهره به چهره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند از این رو بسیاری از اختلافات حل خواهد شد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: ایران اسلامی وظیفه و رسالتی عظیم مبنی بر انتشار اندیشه درست و کرامت انسانی دارد و پیگیر حق و حقیقت و دفاع از مظلوم در دنیا است.

جعفری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری با چرخیدن بر مدار کرامت انسانی یکی از توفیقات بزرگ است اظهار کرد: در مجموعه‌های وزارت خارجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران گام‌های مثبتی برداشته شده است.

وی ادامه داد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ میزان بازدیدکنندگان خارجی ۸۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: امروزه ارتباط و تعامل میان ملت‌ها ضرورت دارد و جدای از بحث اقتصاد و تحریم‌های ظالمانه یکی از راه‌های کمک کننده به برون رفت از این وضعیت بحث گردشگری است.

حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان این که گردشگری آرزوی تحقق نیافته در کشور ما است، اظهار داشت: شاید تحریم‌های ظالمانه فرصت استثنایی باشد تا حداقل موضوع نفت را حتی ذهن فراموش کنیم و از گنجینه و جاذبه‌های این سرزمین کهن استفاده و گردشگری را تقویت کنیم.

نشست «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» برگزار شد

ایوبی گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گردشگری بین المللی به ثبت رسیده است و مثلا کشور اسپانیا در سال گذشته ۵۴ میلیارد یورو درآمد از بخش گردشگری کسب کرده است.

دبیر کمیسیون ملی یونسکو ایران افزود: صنعت گردشگری به عنوان سومین منبع درآمد بعد از نفت و خودرو محسوب می‌شود.

ایوبی بیان کرد: نباید گردشگری ایران را با کشور‌های اروپایی مقایسه کنیم چرا که حتی کشور‌های منطقه در این زمینه با سرعت پیش می‌روند.

وی تاکید کرد: سران سوه قوه با گفت‌وگو باید در بحث گردشگری به اجماع ملی برسند چرا که یک سازمان و وزارت خانه نمی‌تواند به تنهایی موفق شود.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران بیان کرد: باید موانع گردشگری در کشور برطرف و اراده وجود داشته باشد، زیرا تاکنون اراده‌ای را در این زمینه شاهد نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری تنها راه رفع سوءتفاهم‌ها است و بهترین راه برای حل خشونت رفتاری است.

هاشمی مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت خارجه اظهار کرد: گردشگری امری ارتباطی و مبتنی بر تعامل است و پیشرفت و توسعه کشور‌ها در گروی تعامل و ارتباط میان ملت‌ها است.

مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت خارجه با بیان اینکه ارتباط و تعامل محور توسعه هر امری است، گفت: مفاهیمی، چون جنگ، صلح، تعامل و دشمنی ناشی از نوع درک افراد از واقعیت‌های پیرامونی خود است.

وی گفت: جوامعی قدرت دارند که بیشترین نقش را در ساخت ادراک مردم جهان دارند و امروز سلاح پیشبرد منافع و توسعه اقتصادی و اجتماعی منوط به تعریف این مفاهیم است.

نشست «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» برگزار شد

هاشمی با بیان اینکه کشور‌ها از طریق ابزار‌های مختلف ارتباطی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، افزود: گردشگری یکی از بهترین راه‌ها برای پیشبرد سیاست خارجی است.

مدیر کل دیپلماسی گردشگری وزارت خارجه با اشاره به اینکه سیاست داخلی همیشه پیش درآمد سیاست خارجی است، اظهار کرد: گردشگران تجربه‌های خود را از طریق تعامل با فرهنگ‌ها و ملت‌های دیگر کشور‌ها کسب می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری نیروی پرقدرت برای بهبود روابط و تفاهم بین المللی میان ملت‌ها و جهان است و به عنوان صلح و دوستی میان مردم عمل می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه گردشگری همکاری‌های بین المللی نیز در پی خواهد داشت، گفت: وزارت خارجه ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور ۳ هدف عمدا را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: اهداف وزارت خارجه شامل معرفی هویت ایرانی و مبارزه با ایران هراسی، ایجاد همبستگی میان کشور‌ها و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

گفتنی است، در بخشی از این نشست پیام ویدئویی کاربنه پژوهشگر و سفیر ارشد موسسه صلح از طریق گردشگری پخش شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار