سردار کارگر در اختتامیه جشنواره «ترنم فتح» مطرح کرد؛

اهمیت گسترش جشنواره «ترنم فتح» برای تبادل فرهنگ و تجربه در بین ارتش‌های جهان/ اگر به سرودهای ملی بها ندهیم موسیقی‌های نازل جایگزین آن‌ها می‌شوند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تحسین اجرای گروه‌های موزیک نیروهای مسلح در جشنواره «ترنم فتح» گفت: پیشنهاد می‌کنم بخش مقالات علمی و نظریه‌پردازی برای تبیین نقش موزیک در نیرو‌های مسلح به این جشنواره افزوده شود.
کد خبر: ۳۵۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ - 28July 2019

گسترش جشنواره «ترانه فتح» در بین ارتش‌های کشورهای اسلامی/ به سرودهای ملی بها ندهیم موسیقی‌های نازل جایگزین آن‌ها می‌شوندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی «ترنم فتح» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد، جشنواره «ترنم فتح» را یک جشنواره جوانانه دانست و اظهار داشت: نقش گروه‌های موزیک در نیرو‌های مسلح تاکنون مغفول مانده بود؛ درحالی‌که گروه‌های موزیک در هر مراسم و صبحگاهی، به آن مراسم رسمیت می‌دهند و موجب نشاط می‌شوند.

وی عدم وجود جشنواره‌ای برای گروه‌های موزیک را یک خلأ دانست و گفت: جشنواره «ترنم فتح» ابتکار مجموعه سازمان هنری و امور سینمایی است که از سال گذشته با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت.

سردار کارگر جشنواره «ترنم فتح» را محلی برای تجلی شور جوانان دانست و تصریح کرد: شوری که جوانان دارند در گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح دیده می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تاثیرگذاری موزیک در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: هنگام آغاز هر عملیات و با پخش مارش پیروزی در رادیو، رزمندگان به وجد می‌آمدند و روحیه آن‌ها بالا می‌رفت.

وی ضمن تحسین اجرای گروه‌های موزیک نیرو‌های مسلح در جشنواره «ترنم فتح»، تاکید کرد: سرود‌های ملی حتی در برنامه‌ها و مسابقات ورزشی همواره در روحیه مردم تاثیرگذار بوده‌اند و اگر به چنین موزیک‌هایی بها ندهیم و از آن‌ها غافل شویم، موسیقی‌های نازل جایگزین آن‌ها می‌شوند؛ لذا باید موزیک نظامی را تقویت و در مراسم‌ و مناسبت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنیم.

سردار کارگر به اجرای موفق گروه موزیک ۱۳۹۷ نفری دانشگاه امام حسین (ع) در میدان آزادی اشاره کرد و گفت: اجرای چنین موزیک‌هایی، تحسین‌برانگیز است و باید آن‌ها را ترویج دهیم و سعی کنیم که به این گروه‌های موزیک بیشتر بهاء دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختن به مسائل نظری و تئوریک موسیقی را مهم دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنم بخش مقالات علمی و نظریه‌پردازی برای تبیین نقش موزیک در نیرو‌های مسلح به این جشنواره افزوده شود.

وی در پایان با تاکید بر این‌که، جشنواره «ترنم فتح» باید گسترش داده شود خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر استفاده از ظرفیت تمام کشور در عرصه موزیک نظامی، می‌بایست برای تبادل فرهنگ و تجربه در بین ارتش‌های جهان، به‌ویژه کشور‌های اسلامی گسترش یابد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها