رییس سازمان ادبیات و تاريخ دفاع مقدس در جمع خبرنگاران:

ساماندهی نوقلمان عرصه دفاع مقدس/ ۲۰ اثر برتر دفاع مقدس ترجمه و منتشر می‌شود

سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» با اشاره به ساماندهی قریب به چهار هزار نوقلم عرصه دفاع مقدس، گفت: در سال پیش رو ۲۰ اثر برتر از یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب منتشر شده ترجمه خواهند شد.
کد خبر: ۳۵۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ - 30July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» در حاشیه سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس که با موضوع بررسی مرز‌های خاطره‌نویسی و داستان، امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان به میزبانی یزد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه فراز‌های جنگ تحمیلی پر افتخار است که ایران اسلامی به عنوان فرهنگ بالنده به آن تکیه کرده است.

وی افزود: خاطره کلیدی است برای باز کردن نادانسته‌های سال‌های جنگ که بدین منظور و با هدف شناسایی و تربیت نویسندگان جوان و همچنین بیان تجربیات اساتید حوزه دفاع مقدس سیزدهمین نشست خاطره نگاری دفاع مقدس در یزد برپا شده است.

سردار عامری حضور جوانان در عرصه دفاع مقدس موجب طراوت و نشاط دانست و یادآور شد: در سال پیش رو قریب به چهار هزار نو قلم را در ادبیات پایداری ساماندهی می‌کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و دفاع مقدس ادامه داد: طرح جامع ادبیات و تاریخ دفاع مقدس که نشات گرفته از ادبیات پایداری و دفاع مقدس است در حال فراهم شدن است.

وی جشنواره دوسالانه کتاب برتر دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و بیان کرد: امسال جایزه ادبی یوسف به صورت بین المللی برگزار می‌شود و جشنواره «یک هزار مدرسه، یک هزار نمایشگاه» با اسناد و آثار دفاع مقدس از مهر امسال در مدارس برپا می‌شود.

نوقلمان عرضه دفا ع مقدس ساماندهی می شوند/20 اثر برتر دفاع مقدس ترجمه و منتشر می شوند

سردار عامری با اشاره به اهمیت نشر آثار دفاع مقدس در دنیا خبر داد: آثار برتر سال ۱۳۹۸ در کارگروهی به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و منتشر می‌شوند.

این مقام مسئول توسعه ادبیات پایداری را از دغدغه‌های این عرضه دانست و ادامه داد: نشر دیجیتال آثار دفاع مقدس با کمترین هزینه محتوای ارزشمندی را به مخباطبان بیشتری ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان ادبیات و دفاع مقدس از انتشار قریب به یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور خبر داد و افزود: ۲۰۰ ناشر عرصه جنگ ساماندهی می‌شوند و ۲۰ اثر برتر از یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب ترجمه خواهند شد.

وی در پایان از تلاش برای ارتقای کمی و کیفی آثار و برنامه‌ها در این حوزه تقدیر و عنوان کرد: قطعاً این که امروز به عنوان امن‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شویم و قدرت‌های بزرگ نظامی دنیا در برابر ما مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند، به خاطر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که بن‌مایه‌ی این فرهنگ باعث تقویت اراده ملی و اعتماد به نفس ملی است به طوری که در مواجهه با بالاترین تنش‌هایی که شاید هر کشوری را در هم می‌کوبد، مقتدرانه ایستاده‌ایم و در آینده نیز خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار