روحانی:

کشور را بر مبنای به نتیجه نرسیدن مذاکرات اداره می‌کنیم

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان به مذاکره ادامه می‌دهیم اما کشور را بر مبنای به نتیجه نرسیدن مذاکرات اداره می‌کنیم، گفت: ممکن است در هفته‌های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم؛ اگر نرسیم گام سوم را هم محکم برمی‌داریم.
کد خبر: ۳۵۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ - 01August 2019

کشور را بر مبنای به نتیجه نرسیدن مذاکرات اداره می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش حادثه ۲۹ بهمن تبریز در زمینه سازی پیروزی انقلاب، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی پیشتاز عالم پروری است و وحدت و هماهنگی مسوولان استان باعث تحرک و پیشرفت آن شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اتکای نظام به ملت ایران است و مردم غیور آذربایجان جایگاه برجسته ای در این زمینه دارند، تاکید کرد: افتتاح پروژه های بزرگ با دهها هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری طی یک روز و در یک استان، اثبات بزرگی و شکست ناپذیری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه بافت بزرگترین فرش یکپارچه جهان در تبریز نشانه تلاش و هنرمندی مردم آذربایجان است، گفت: وحدت و هماهنگی مسوولان استان باعث تحرک و پیشرفت استان است.

روحانی ادامه داد: دیپلماتهای شایسته ما قادرند با منطق، حق ملت ایران را به کرسی بنشانند. با اختیارات تفویض شده رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور، در صد روز اول دولت یازدهم به توافق ژنو و آزادی حجم زیادی از اموال ایران رسیدیم. در مرحله توافق بعدی رهبر انقلاب اسلامی با محبت فرمودند بگذارید این مسوولیت را کل نظام بر عهده بگیرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در هفت جلسه شورای عالی امنیت ملی در مورد توافق هسته ای بحث و تصمیم گرفتیم، اظهار داشت: قطعنامه جهان عاری از خشونت و افراطی گری بالاتفاق در سازمان ملل به نام ملت ایران تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه رساندن نیروگاهها به راندمان ۵۷ درصدی از نتایج برجام است، گفت: تنها در مورد ایران است که شورای امنیت سازمان ملل حق هسته ای را به رسمیت شناخته است. اگر برجام بماند، تحریمهای تسلیحاتی در سال آینده از لحاظ حقوقی و سیاسی برداشته خواهد شد.

روحانی با تاکید بر این موضوع که ریسک گریزی، طبیعت دنیای تجارت است، تصریح کرد: آمریکا ریسک همکاری با ایران را بر خلاف مقررات در جهان بالا برد؛ طرفهای باقیمانده در برجام قول جبران دادند، اما در مقام عمل ناتوان بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: گفتیم اگر به تعهدات خود عمل نکنید، ما هم بتدریج تعهداتمان را کاهش می دهیم، مردم در ۸ سال جنگ پای شرف و حیثیت خود ایستادند؛ اکنون هم این مردم همان مردم نجیب و شریف هستند.

وی با بیان اینکه دنیا به این نتیجه رسید ایران بزرگتر از آن است که با فشار در هم شکسته شود، افزود: مصاف سختی است اما حتما پیروز می شویم؛ هر چه متحدتر باشیم پیروزی نزدیکتر می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه پیشنهاداتی شده اما چون متوازن نبود، نپذیرفتیم، گفت: ممکن است در هفته های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم؛ اگر نرسیم گام سوم را هم محکم بر می داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: همانگونه که قادریم از کشور دفاع کنیم، از اقتصادمان هم دفاع می کنیم. همچنان به مذاکره ادامه می دهیم اما کشور را بر مبنای به نتیجه نرسیدن مذاکرات اداره می کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار