به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛

تجلیل از مادر 2 شهید خبرنگار لرستانی

به مناسبت روز خبرنگار از مادر شهیدان «غلامرضا و علی رضا حیدریان» تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۳۵۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ - 08August 2019

تجلیل از مادر 2 شهید خبرنگار لرستانی

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد در مراسمی که چهارشنبه، شانزدهم مرداد به‌ مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار به‌ همت صدا و سیمای لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در هتل جهانگردی خرم‌آباد و با حضور جمعی‌از پیشکسوتان عرصه خبر لرستان برگزار شد، از مادر شهیدان خبرنگار «غلامرضا و علیرضا حیدریان» طی مراسمی در خرم‌آباد تجلیل شد.

مادر این 2 شهید خبرنگار در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم فرزندانم «علی‌رضا و غلام‌رضا» شهید شده‌اند و در کنار من نیستند چراکه اکنون زنده است و در این مراسم حضور دارد.

بنابراین گزارش، شهید «علی‌رضا حیدریان سرابی» در سال 1339 در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در خرم‌آباد چشم به جهان گشود، وی فعالیت‌های خود علیه رژم شاهنشاهی را از دوران دبیرستان آغاز و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد شد.

شهید «علی‌رضا سرابی» نخستین شهید خبرنگار استان لرستان و برادر شهید والامقام «غلامرضا حیدریان» است که نخستین‌بار شهید «سید فخرالدین رحیمی» دوربین عکاسی را به دستش داد و او را به‌سمت خبرنگاری تشویق کرد.

شهید «علی‌رضا حیدریان سرابی» بعد از شهید رحیمی سرپرست حزب جمهوری اسلامی شد و طولی نکشید که حزب منحل و مسئولیت روابط عمومی نهضت سوادآموزی را بر عهده گرفت و با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد.

سرانجام 12 آذر سال 61 مصادف با اربعین حسینی در سن 22 سالگی در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار