حجت الاسلام محامی:

سیره امام محمد باقر(ع) در عصر کنونی باید راهبرد باشد

امام جمعه زاهدان گفت: سیره امام محمد باقر(ع) در عصر کنونی که استکبار با همه توان قصد تسلط بر جهان اسلام را دارد باید راهبرد باشد.
کد خبر: ۳۵۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 09August 2019

سیره امام محمد باقر(ع) در عصر کنونی باید راهبرد باشدبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: تجربه‌های سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه دوران دفاع مقدس نشان داد که تکیه بر توان داخلی موفقیت‌های مختلفی در عرصه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و نظامی برای کشور به همراه داشت.

وی ادامه داد: تشکیل موفق جهاد دانشگاهی و  قرارگاه سازندگی قدس سپاه پاسداران نمونه و تجربه موفق تکیه بر توانمندی‌های داخلی است به طوری‌که جوانان توانمند کشور پالایشگاه ستاره خلیج فارس را توانستند بسازند و ضمن خودکفا کردن کشور از بنزین زمینه ساز صادرات آن را نیز فراهم کردند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به روز عرفه گفت: عرفه بسیار با برکت و عظمت است به طوری که در این روز رحمت و لطف الهی شامل همه بندگان می‌شود.

حجت الاسلام محامی با اشاره به ویژگی‌های زندگی امام محمد باقر(ع) گفت: آن امام همام در دوره‌ای زندگی می‌کرد که بنی‌امیه با زر و زور بر جامعه تسلط پیدا کرده بود و روحیه دینداری مردم ضعیف شده بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در این دوران امام محمد باقر با تکیه بر وحی، علم الهی و معارف ناب اسلام به گسترش معارف الهی و  مقابله علنی با فرقه‌های انحرافی پرداخت.

وی تصریح کرد: سیره امام محمد باقر(ع) در عصر کنونی که استکبار با همه توان قصد تسلط بر جهان اسلام را دارد باید راهبرد باشد.

حجت الاسلام محامی در خاتمه بر گسترش فرهنگ ناب اسلامی و تربیت علمای موحد و آشنا به روزگار در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها