کارشناس مسائل سیاسی:

هیمنه رژیم صهیونیستی با شکست در جنگ 33 روزه بر باد رفت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیروی نیروی مقاومت در جنگ 33 روزه، شکست روانی شدیدی برای رژیم صهیونیستی و متحدانش به‌جا گذاشت و همواره این شکست‌ها موجی از مهاجرت معکوس را در این سرزمین‌ به دنبال داشته است.
کد خبر: ۳۵۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ - 16August 2019

هیمنه رژیم صهیونیستی با شکست در جنگ سی و سه روزه بر باد رفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عماد نجار کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه هیمنه‌اش را در منطقه و جهان نابود کرد و ما در همان موقع شاهد بودیم، تبلیغاتی که انجام می‌شد حتی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز بُرد نداشت و از همان موقع آنها خبار جنگ را از شبکه‌های لبنانی و از زبان سیدحسن نصرالله دنبال می‌کردند و حتی طی نظرسنجی‌هایی اعلام کرده بودند که ما حتی اعلام کرده بودند به اخباری که از آن سمت منتشر می‌شود، اطمینان داریم.

وی افزود: پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان، توان دفاعی نیروی مقاومت در کل منطقه افزایش پیدا کرد و جمهوری‌اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخه‌ها و حلقه‌های این زنجیره موقعیت و توان دفاعی خودش را در ابعاد مختلف تقویت کرد، لذا نمونه‌های آن‌را هم در جنگ 33 روزه و هم پس از آن شاهد هستیم که موشک‌های فجر 3 و 5 چه بلایی را بر سر سرزمین‌های اشغالی آورد و جامعه صهیونیستی چه هراسی از این موضوع داشتند. از طرفی در عرصه دیپلماتیک نیز حزب‌الله توانست به پیروزی‌های زیادی دست پیدا کند، از جمله در تبادل اسرا که سیدحسن انگشت بر فردی گذاشت که رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، حتی اگر دست از اشغال و جنگ با فلان کشور و فلسطین برداریم تحت هیچ شرایطی سمیر قنطار آزاد نخواهد شد!

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: پس از آن‌که سیدحسن دست بر آزادی سمیر قنطار گذاشت، شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی نتوانست از زیر این خواسته شانه خالی کند و قنطار آزاد شد، اما سال 2015 به شهادت رسید. لذا پیروی نیروی مقاومت در جنگ 33 روزه، شکست روانی شدیدی برای رژیم صهیونیستی و متحدانش به جا گذاشت و همواره این شکست‌ها موجی از مهاجرت معکوس را در این سرزمین‌ها به دنبال داشته است، زیرا صهیونیست‌هایی که به سرزمین اشغالی مهاجرت کردند، به قصد وعده‌هایی که به آنها داده شده به این سرزمین‌ها آمدند نه به قصد جنگ و مبارزه کردن با دیگر کشورها.

نجار گفت: امروز و پس از جنگ 33 روزه مقاومت و زنجیره آن به توانی دست پیدا کرده که اکنون سیدحسن اعلام می‌کند اما از سوریه خارج نخواهیم شد. پس از مبارزه با داعش و پیروزهای ناشی از حذف داعش و آزادی سوریه و زمانی که حلقه‌های مختلف مقاومت توانستند عراق را آزاد کنند و یا یک اتحاد مثال زدنی زینبیون از پاکستان، فاطمیون از افغانستان، عراق، لبنان، ایران و دیگر کشورها توانستند شکست داعش را رقم بزنند، اکنون این پیروزی، اتحاد و قدرت منطقه‌ای شرایطی ایجاد کرده که رژیم صهیونیستی حتی فکر و برنامه‌ریزی مبارزه با حزب‌الله را ندارد.

وی افزود: اکنون رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار دارد، حتی در منطقه باریکه غزه که سال‌هاست در اشغال آنها قرار دارد بیشتر از یکی دو روز نمی‌تواند به جنگ با آنها بپردازد و اکنون یکی از چالش‌های اصلی آنها راهپیمایی‌های جمعه فلسطینی‌هاست، لذا قدرت مقاومت به مرحله‌ای رسیده که سیدحسن اعلام می‌کند ما به هیچ صورت مذاکره مستقیم با آمریکا نخواهیم داشت. همچنین اعلام می‌کند اگر اسرائیل بخواهد به ما حمله کند، وارد مناطق اشغالی می‌شویم و اگر اسرائیل تا امروز در منطقه مانده به دلیل عدم واکنش‌های اعراب است، غیر از این اگر وحدتی وجود داشت، رژیم صهیونیستی تا کنون نابود شده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها