سردار گشتاسبی:

بازسازی واقعه غدیر وحدت آفرین است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: برنامه بازسازی واقعه غدیر خم یک برنامه وحدت آفرینی است که با حضور اهل سنت و تشیع در 11 شهرستان از استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 17August 2019

بازسازی واقعه غدیر خم وحدت آفرین استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سردار «امان‌الله گشتاسبی» فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت واقعه غدیر خم در مهمانسرای سپاه استان برگزار شد،‌ اظهار داشت: خدا را شاکریم که ما را دوستدار پیامبر اسلام و امام علی (ع) و در ردیف سربازان ولایت قرار داده است.

وی با اشاره به این مطلب که احیای وقایع مهم تاریخی در همه ادوار تاریخ دین مبین اسلام راه‌گشا و دارای برکات و تعالی است افزود: یکی از این وقایع مهمی که در طول تاریخ دائما هم اتفاق افتاده و تکرار شده بحث غدیر خم است که ترویج این گفتار مهم رسالتی است که دوستداران نبی مکرم اسلام بر تحقق این مسیر تکلیف دارند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اولین ویژگی اجرای برنامه واقعه غدیر به صورت هنری را تاثیر‌گذاری و ماندگاری آن در اذهان جامعه دانست و ادامه داد: از آنجایی که واقعه غدیر از جذابیت و لطافت برخوردار است می‌تواند به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک کند.

این مسئول پیام غدیر را که یک منشا الهی دارد، یک پیام نورانی، دینی، ارزشی برشمرد که به عنوان یک نیاز برای بشریت به صورت مستمر جاری باشد دانست و بیان داشت: گسترش فرهنگ ولایت و تعمق هویت دینی به آحاد مردم برای جامعه دینی، آماده سازی محیط مناسب برای امکان درک قوی‌تر از اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی به ویژه عنایت به ولی فقیه را از دیگر ویژگی های اجرای برنامه بازسازی واقعه غدیر برشمرد.

وی متذکر شد: الگوسازی و معرفی روز غدیر خم، شناسایی سیره نبوی و معصومین با استفاده از هنر کمک به گسترش معارف الهی، مستندسازی و‌ معرفی کوتاه از تاریخچه عید غدیر از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

گشتاسبی از بازسازی حجه الوداع پیامبر اعظم و واقع غدیر خم در سیستان و بلوچستان در عصر روز عید غدیر خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار