مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان‌:

آمریکا کانون اصلی دشمنی علیه ایران است

سرهنگ «بایرامی» گفت: شناخت دشمن، نقشه و راهبرد او یکی از مولفه‌های مهم دستگاه فکری امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر این اساس آمریکا را کانون اصلی دشمنی علیه ملت ایران می‌دانند.
کد خبر: ۳۵۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ - 31August 2019

سخت ترین مقاومت، مقاومت در مقابل ادعای مذاکره استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «عباس بایرامی» مدیرکل حفظ آثار گیلان‌ در جمع جانبازان و آزادگان شهرداری رشت، اظهار داشت: جریان مقاومت در طول تاریخ بشریت وجود داشته و تنها جنس و نوع مقاومت در همه ملت ها فرق دارد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان‌ با بیان اینکه موفقیت ها در طول تاریخ کشور همواره براساس استواری ها بنا شده است، گفت: رزمندگان، تاریخ زنده جنگ هستند و مطالب و خاطرات این قشر، برای انتقال به نسل آینده، باید به رشته تحریر درآید.

وی با اشاره به اینکه بررسی مقاومت خود نیازمند یک جریان شناسی است، گفت: نگاه به 300 سال تاریخ ایران، نگاه و مقیاس سطح استقلال و عزت ایران نسبت به گذشته است.

بایرامی با تأکید بر اینکه اندیشه مقاومت هوشمندانه در مقابله با دشمن را امام (ره) به عنوان یک مبنا بنا نهاد و امروز خلف صالح او پیگیر است، افزود: باید اندیشید که در بیان صریح و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل نخست وزیر ژاپن که قاطعانه در چارچوب تداوم الگوی تحلیل صورتبندی و فهم می شود، این  منطق و موضع گیری قاطعانه از کجاست؟

مدیر کل حفظ آثار گیلان بیان داشت: یک شناخت درست و صحیح از استکبار و درک درست از خوی آنها، خود برتر بینی، حق ناپذیری، فریبگری و رفتار منافقانه موجب این موضع گیری قاطعانه است.

بایرامی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «استکبار با این خصوصیات قادر نیست نظام اسلامی ما را تحمل کند چون نظام اساساً در اعتراض به استکبار پدید آمده است»، گفت: شناخت دشمن و نقشه و راهبرد او یکی از مولفه های مهم دستگاه فکری امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که بر این اساس آمریکا را کانون اصلی دشمنی علیه ملت ایران می دانند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان‌ اضافه کرد: در یک مقطعی توطئه امنیتی و اطلاعاتی، تحمیل جنگ، مسائل فرهنگی و اکنون مسائل اقتصادی که در واقع یک جنگ چند لایه و تو در توی امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تهدید نظامی  را شامل می شود ما را بیشتر با مقاومت آشنا می کند.

بایرامی همچنین سخت ترین نوع مقاومت را مقاومت در مقابل ادعای مذاکره دانست و اظهار کرد: ابتدا ایجاد جنگ روانی، ایجاد شبه جنگ، درخواست مذاکره را شاهد بودیم و در این بین هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برجام و بهره گیری از عدم موفقیت آن، طرح نرمش قهرمانانه و دادن پیام قدرت به دشمن نه پیام ضعف  بلکه در حرف و منش، راه درست بود.

وی با اشاره به اینکه رهبری در حرم امام خمینی (ره) در تعریف مقاومت فرمودند که «مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح، آغاز حرکت در این راه مبارزه با موانع و مشکلات و ادامه راه حق بدون انصراف و توقف»، گفت: استراتژی امام این بود که نه به کسی ظلم می شود و نه به زیر بار ظلم کسی می رویم.

بایرامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اندیشه مقاومت امام (ره) را منطقی، عقلانی، علمی و دینی می داند و اجزا این اندیشه را شرف، هویت، انسانیت بر می شمارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان‌ تصریح کرد: منطق (نمی‌توانیم) و (فایده ندارد) جریان روشنفکری ناشی از خطای محاسباتی است.

وی تأکید کرد: برای اینکه دچار خطای محاسباتی نشویم باید واقعیات و حقایق مربوط به جبهه استکبار خصوصا آمریکا را بشناسیم و ظرفیت ها و داشته های خودمان را باور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار