عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بی توجهی به منع به‌کارگیری بازنشستگان نادیده گرفتن منزلت مجلس است

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تلاش همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در اجرای دقیق و صریح قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به مرتفع شدن مشکلات مردم خواهد شد، گفت: کم توجهی به اجرای این قانون علاوه بر اینکه بی‌احترامی به شان و جایگاه مجلس است، مشکلات ملت و کشور را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ - 24August 2019

///جبار کوچکی‌نژاد عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن انتقاد از نحوه اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، عدم تمکین برخی نهادها و دستگاه‌های دولتی از این قانون را مسبب افزایش گرفتاری‌ها و مشکلات جاری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان از ابتدا محکم و متقن نوشته نشد و به همین دلیل بسیاری از بازنشستگان به هر نحوی تلاش می‌کنند که این قانون را دور بزنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش همه‌جانبه مجلس و دولت برای اجرای هرچه بهتر قانون منع به کارگیری بازنشستگان منجر به مرتفع شدن چالش‌های اقتصادی خواهد شد، افزود: مدتی است که جمعی از نمایندگان خواستار بررسی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف شده‌اند و علی‌رغم اینکه این درخواست به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده اما هنوز بررسی نشده است؛ لذا کم توجهی به اجرای این قانون علاوه بر اینکه بی احترامی به شان و جایگاه مجلس است مشکلات ملت و کشور را افزایش می‌دهد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای این قانون هستند و نمی‌توانند آن را دور بزنند، تصریح کرد: مسئولان بازنشسته باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند؛ چرا که در شرایط جنگ اقتصادی توان و انگیزه کافی برای فعالیت ندارند و نمی‌توانند اقدامات درخوری را برای عبور از این مرحله سخت انجام دهند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: تجربه نشان داده است که اگر به جوانان متعهد و متخصص اعتماد شود، راحت‌تر می‌توانیم از سد مشکلات عبور و بر حربه‌های شوم دشمنان نظام و انقلاب به ویژه در زمینه اقتصادی غلبه کنیم.

وی درباره عملکرد دولت در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، گفت: دولت تاکنون نشان داده است که گرایش زیادی به استفاده از بازنشستگان دارد، اما مجلس از همه ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده می‌کند تا تمام کسانی که مشمول این قانون هستند، بازنشسته شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها