حجت‌الاسلام‌ سعیدی تأکید کرد؛

نقش مهم قوای سه‌گانه در شکل‌گیری دولت کریمه

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه قوای سه‌گانه نقش مهمی در شکل‌گیری دولت کریمه دارند، گفت: نقش این سه قوه برای اداره کشور بسیار با اهمیت است.
کد خبر: ۳۵۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 30August 2019

نقش مهم قوای سه‌گانه در شکل‌گیری دولت کریمهبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دولت کریمه یکی از مقولات مهمی است که ریشه آن به روشنی در قرآن، روایات و تاریخ دیده می‌شود؛ لذا تحقق آن لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) بهترین غنیمت برای مردم را دولت افراد نیک بر آنان دانستند، افزود: اداره کشور باید در اختیار انسان‌های خوب قرار بگیرد تا مردم در مسیر درستی حرکت کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، دولت عدالت‌محور را یکی دیگر از ضروریات مصادیق جامعه عنوان کرد و گفت: مردم در شکل‌دهی دولت کریمه دارای مسؤولیت هستند، از این رو، وجود رهبری مطلوب در رأس آن و برخورداری از قانون کامل دو شرط اساسی دولت کریمه محسوب می‌شود.

سعیدی با تأکید بر لزوم تأمین دو شرط مذکور در تحقق دولت کریمه بیان کرد: خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر را برای رسیدن به رهبری مطلوب در راستای خدمت به انسان، به عنوان یکی از شروط ضروری دولت کریمه فرستاده است.

وی با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب قانون، دومین شرط ضروری دولت کریمه محسوب می‌شود، گفت: حضور، اطاعت و وفاداری مردم از رهبری الهی، مهم ترین رکن تشکیل دولت کریمه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه سه قوه نقش مهمی در شکل‌گیری دولت کریمه دارند، بیان کرد: نقش این سه قوه برای اداره کشور بسیار با اهمیت است.

سعیدی با بیان اینکه قوه مقننه کشور را به نظم می‌کشاند، افزود: مجلس می‌تواند جلوی بسیاری از انحرافات بایستد.

وی با اشاره به نقش تعیین‌کننده قوه قضائیه بیان کرد: برخورد جدید قوه قضائیه موجب ایجاد امید در دل مردم شده و امیدواریم رئیس قوه قضائیه با وجود تمام فشارها برنامه‌های خود را به سرانجام برساند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با ابراز امیدواری از اینکه ریاست قوه قضائیه وارد فضای مجازی نیز شود، گفت: اگر مردم امیدوار باشند، پشتوانه‌ای برای مسؤولان خواهند بود که این پشتوانه گره‌های زیادی را باز می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه شورای نگهبان تنها صلاحیت‌ها را تأیید می‌کند نه شایستگی‌ها را تصریح کرد: شورای نگهبان تنها می‌تواند بر اساس مواد قانون تأیید یا رد صلاحیت کند؛ پس تأیید شایستگی‌های منتخبین بر عهده مردم است و نباید همه مسؤولیت انتخاب نادرست را برگردن شورای نگهبان انداخت.

وی با ابراز تأسف از اینکه هنوز در صنعت خودرو پیشرفت نکرده‌ایم، افزود: ایران اسلامی در صنعت موشکی چنان پیشرفتی کرده که آمریکا را به عقب‌نشینی وادار کرده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ایران از توپخانه شروع کرده و به موشک رسیده، گفت: متأسفانه در صنعت خودرو از پیکان شروع کرده و به پراید رسیده‌ایم؛ لذا نقش مردم در انتخاب مسؤولان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار