پرویز شیخ‌طادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ژانر سینمای دفاع مقدس اثربخش‌ترین گونه سینمای ایران است

نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینمای دفاع مقدس نسبت به سایر گونه‌های سینمایی به لحاظ تکنیک و اثربخشی در سطح بالایی قرار دارد.
کد خبر: ۳۶۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ - 24September 2019

ژانر سینمای دفاع مقدس اثربخش‌ترین گونه سینمای ایران است«پرویز شیخ‌طادی» نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس درباره وضعیت کنونی سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: فکر می‌کنم راضی‌کننده‌ترین ژانر سینمای ایران، دفاع مقدس باشد؛ زیرا حداقل از آثار اجتماعی‌مان، به لحاظ فرم، محتوا و اثربخشی آن با سایر ژانرهای سینمایی قابل مقایسه نیست و با اطمینان باید گفت که سینمای دفاع مقدس پیش‌رو بوده است.

وی در ادامه گفت: غنای گنجینه سینمای دفاع مقدس در حد انتظارات نیست، گستردگی ارزش‌های دفاع مقدس و مضامین مرتبط با آن بسیار زیاد است و در واقع انتظارات را بالا می‌برد. ‌ولی باید به توان و ظرفیت موجود هم نگاه کرد.

شیخ طادی با اشاره به مساله مهمی چون جبهه مقاومت و کم‌کاری‌های صورت گرفته در این فضا گفت: حضور در این فضا مناسبات خود را می‌طلبد اما عمده دلیل آن عدم همفکری و تضارب آرا نسبت به موجودیت یا بنیان‌های فکری در این فضا است. ما در این راهبردها دچار مسائلی هستیم که به تجمیع نمی‌رسیم. فرض کنید راهبرد وزارت کشور ممکن است سیاست دیگری را در مواجهه با این مسائل داشته باشد که با نگاه هنرمندان متفاوت باشد. این مسائل را باید مجموعه‌های کلان فرهنگی حل کنند و موانع پیش رو را بردارند.

وی در خصوص پروژه بعدی و ساخت فیلم با محوریت جبهه مقاومت و کار کردن در خارج از کشور توضیح داد: در شرایط کنونی پرداخت به مسائل داخلی اهمیت بیشتری دارد و ترجیح می‌دهم فعلاً در این فضا کار کنم. طرح‌هایی هم نوشته شده که در صورت فراهم شدن شرایط تولید، یکی از آنها را کار خواهم کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها