حجت‎الاسلام «سجادی‌فر» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

عاشقان اهل بیت (ع) با جان و دل در آیین‌های عزاداری شرکت می‌کنند

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار سیستان و بلوچستان گفت: عاشقان و مشتاقان اهل بیت (ع) با جان و دل و اخلاص در آیین‌های عزاداری ویژه ایام شهادت سالار شهیدان و یاران با وفایش در صحنه کربلا شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ - 08September 2019

عاشقان اهل بیت (ع) با جان و دل در آئین‌های عزاداری شرکت می‌کنندحجت‎الاسلام «سید روح‎الله سجادی‌فر» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: عاشقان و مشتاقان اهل بیت (ع) با جان و دل و اخلاص در آیین‌های عزاداری ویژه ایام شهادت سالار شهیدان و یاران با وفایش در صحنه کربلا شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم ایران و منطقه سیستان و بلوچستان با تحمل شرایط بسیار بد اقتصادی و فقر و تحریم ظالمانه از دین و آیین متعالی خود فاصله نگرفته‌اند و جانانه در مراسم‌های سینه زنی و سوگواری حضور دارند.

حجت الاسلام سجادی فر افزود: سیاه پوش کردن خودجوش شهر و سر در ادارات، منازل، مساجد، تکایا،مواکب، دسته روی و عزاداری و مداحی و برپایی همایش‌های مختلف در شهرها و مناطق روستایی به خوبی نشان دهنده این موضوع است که مردم ما تحت هیچ شرایطی از خاندان رسالت و امامت دور نمی‌شوند و با عشق و ارادت خالصانه خود دین الهی را احیا و زنده نگه می‌دارند.

این مسئول با تبیین اهداف قیام عاشورای حسینی و پیوند آن با موضوع بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نهضت و حرکت ارزشمند امام حسین (ع) در راستای احیای دین جد بزرگوارش و مقابله با ظلم و ستم یزیدیان و حکومتی فاسد بود که در آن هرگونه ظلم و جنایت و معصیت وجود داشت و اصل و ریشه و بنیاد اسلام در خطر نابودی قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) با حرکت و قیام خود که تمام خاندان پیامبر اسلام و اهل بیت و فرزندانش در آن حضور داشتند به مردم دنیا در تمام تاریخ بشریت نشان داد برای احیای دین باید خونها و جانها نثار شود و چنانچه در دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله تحمیلی مردم ایران با تاسی از همین قیام و نهضت بزرگ و ماندگار توانستند در مقابل طلم و ستم یزیدیان زمان بایستند و در نتیجه عزت و جاودانگی به کشور و انقلاب هدیه شد.

این مسئول گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی بوده که نیاز است در جامعه نهادینه شود و هر فرد در هر حوزه و مسئولیت خود برای اصلاح امور تلاش کنند.

وی افزود: علما در حوزه مسئولیت خود، خبرنگاران و نویسندگان و واعظان و مداحان و معلمان و کسبه و بازاریان و هر قشری در حوزه خودشان باید این رسالت را به نحوی احسن انجام دهند و به وظیفه و تکلیف شان عمل کنند زیرا این کار امر به معروف و نهی از منکر کاری بزرگ و ارزشمند بوده که بارها در قرآن کریم در اهمیت آن آیه نازل و وظیفه امت‌ها نیز در این خصوص مشخص شده و امت اسلامی نیز به عنوان امت برگزیده باید این تکلیف را به خوبی و به نحو احسن به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار