سیدنظام موسوی در همایش «پتک جمهوریت بر اشرافیت»:

تشیع از حوادث فتنه درونی ضربه خورده است

مدیرعامل خبرنگاری فارس با اشاره به ضرورت تبیین فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی گفت:ن می‌شود از کنار فتنه‌ها گذشت این فتنه‌ها همیشه مایه عبرت است و تشیع اگر در مسیر خود ضربه‌ای خورده است از همین حوادث فتنه درونی بوده است.
کد خبر: ۳۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ - 29December 2014

تشیع از حوادث فتنه درونی ضربه خورده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید نظام موسوی در همایش انجمن روزنامهنگاران مسلمان با عنوان «پتک جمهوریت بر اشرافیت» که در سازمان بسیج دانشجویی در حال برگزاری است، با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی روزی است که مردم قهرمان و انقلابی ایران بعد از 8 ماه صبر و بصیرت در قبال فتنه بزرگ و پس از اینکه جریان فتنه ماهیت واقعی خود را در چند مقطع از جمله روز قدس با اهانت و ساحت قدسی و نهایتا در روز عاشورا با توهین مقام قدسی حضرت سیدالشهداء نشان داد خشم و خروش این ملت فوران کرد و شاهد حضور میلیوین مردم ایران در تمام شهرها بودیم. 

وی افزود: حضور مردم ایران به فتنهای که باعث امیدواری دشمن شده بود را از هم پاشید.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به علت برگزاری این مراسم ادامه داد: با گذشت زمانی نزدیک به 5 سال از حماسه 9 دی برخی این شبهه را مطرح میکنند که فتنه 88 ماجرایی بود و گذشت. نیاز نیست که ابعاد مختلف فتنه 88 و 9 دی باز شود. زیرا این مسئله موجب اختلاف و ایجاد دوگانگی بین مردم میشود. چیزی بود که باید آن را بخشید. 

موسوی در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما شیعیان یاد گرفتهایم که باید از هر مسئلهای عبرت گرفت بخصوص از موضوعات فتنهگون  باید درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه مگر میتوان از حادثه عاشورا، جنگ صفین و حوادث پس از رحلت پیامبر عبرت نگرفت و به راحتی گذشت، ادامه داد: نمیشود از کنار فتنهها گذشت این فتنهها همیشه مایه عبرت است و تشیع اگر در مسیر خود ضربهای خورده است از همین حوادث فتنه درونی بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: وقتی به تاریخ اسلام نگاه میکنیم میبینیم پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) دچار مسائلی میشود که تا خلافت حضرت علی(ع) و حوادث عاشورا ادامه پیدا میکند. شیعه از نقطهای ضربه خورده است که حق و باطل با هم استمزاج پیدا کردند و اینکه برخی در لباس حق اعمال باطل انجام دادند.

موسوی با طرح این سوال که چرا با گذشت 1400 سال از حوادث عاشورا همچنان وقایع این حادثه بازخوانی میشود یادآور شد: تعداد شهدای کربلا نسبت به سایر جنگهای صدر اسلام زیاد نبود اما فتنهای که باعث قیام حضرت اباعبدالله شد مهم است و هر ساله این مسئله بازخوانی میشود. فتنه سال 88 نیز از این جنس است و نمیتوان به راحتی از کنار آن گذشت. 

وی با بیان اینکه دلیل عدم فراموشی فتنه انتقامگیری نیست، گفت: در ماجرای فتنه 88 مسئله رودررویی جدی با نظام اسلامی و بسترسازی برای سوءاستفاده دشمن است. اینکه افرادی که زمانی در بالاترین سطوح نظام قرار گرفتهاند بستری ایجاد کردند که دشمن سوءاستفاده کند و به طمع بیفتد. این حادثه قابل تکرار است و ما از این مسائل در انقلاب اسلامی از فردای پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. مسئله نهضت اسلامی، حوادث مربوط به بنیصدر، قائم مقام رهبری و مسائل مرجعیت در فتنه قم و آذربایجان از این دست است که اگر این فتنهها را بیین نکنیم مجددا از این روزنهها و دریچهها نفوذ میشود. لذا لازم است به این مسائل پرداخت و آن را تبیین کرد. 

موسوی با بیان اینکه تبیین این مسائل باعث اختلاف بین جامعه نمیشود افزود: همانطور که رهبری در سال 88 اعلام کردند پیروز واقعی این میدان 40 میلیون نفری هستند که رای دادند و ملت ایران پیروز نهایی بودند هیچ کسی به دلیل رای به برخی از افراد مورد بازخواست قرار نمیگیرد و مهم حضور ملت ایران در صحنه است. 

وی افزود: امروز در مناصب عالی دولت کسانی هستند که به افراد مختلفی در انتخابات 88 رای دادند و حتی به همان افرادی رای دادند که باعث ایجاد این فتنه در کشور شدند اما کسی امروز آنها را بازخواست نمیکند و این تبیین متوجه رایدهندگان نیست. بلکه متوجه کسانی است که پا روی رای ملت ایران گذاشتند و آن را به تهدید علیه کشور تبدیل کردند. 

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان اظهار داشت: بر همین اساس انجمن روزنامهنگاران مسلمان با همکاری برخی از رسانههای معتبر در این نشست با حضور بزرگان و صاحبنظران و کسانی که از نزدیک فتنه را تحلیل و بررسی کردهاند ابعاد مختلف آن را بازخوانی و تبیین میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار