آیت الله تسخیری در نشست "همکاری مسلمانان و بوداییان برای مقابله با خشونت و افراط گرایی":

انحراف میان ادیان با اهداف سیاسی انجام می شود

رئیس شورای تقریب مذاهب اسلامی گفت: متاسفانه انحرافات میان ادیان اهداف سیاسی دارد مثلا دین مسحیت که دین محبت و دفاع از مستضعفین است به شکل یک حرکت صهیونیستی و آدم کشی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 30December 2014

انحراف میان ادیان با اهداف سیاسی انجام می شود

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل دفاع پرس، آیت الله تسخیری رئیس شورای تقریب مذاهب اسلامی در نشست "همکاری مسلمانان وبوداییان برای مقابله با خشونت و افراط گرایی" امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امیدواریم این جلسه شروعی بر جلسات دیگر با همین موضوع باشد تا بتوانیم به مشترکات بین ادیان دست یابیم.

وی ادامه داد: از برگزاری این جلسات خوشحال هستیم و استقبال می کنیم و امیدواریم مشترکات بین اسلام و بودیسم بسط و توسعه داده شود و این توسعه سرآغاز شناخت ما از همدیگر باشد.


رییس شورای تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: همان طور که رئیس هیئت بودایی در این جلسه اظهار داشت هسته اصلی همه ادیان براساس محبت و شناخت حقیقت است و بایستی همه ادیان همین مسئله را دنبال کنند.

وی ادامه داد: درروایت متعددی در اسلام داریم که دین غیر از عشق چیز دیگری نیست و آن عشق نهفته انسان به کمال مطلق است.

آیت الله تسخیری خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف پیامبران این است که انسان را به فطرت خود بازگرداند تا مظاهر انسانی را در رفتارشان متجلی کنند.


وی تصریح کرد: باید تحمل کنیم و به نبال شناخت مساحتهای فطری مشترک میان ادیان باشیم تا به حقیقت دست یابیم.


تسخیری ادامه داد: متاسفانه انحرافات میان ادیان اهداف سیاسی دارد مثلا دین مسحیت که دین محبت و دفاع از مستضعفین است به شکل یک حرکت صهیونیستی و آدم کشی تبدیل شده است. یهودیت دین محبت است و آموزه های آن برای نجات انسانها آمده است و براساس منافع سیاسی برخی کشورها منحرف شده و به شکل صهیونیست در آمده است.


وی خاطرنشان کرد: صهیونیست حرکت ضدبشری و ضد تمدن است در حالیکه همه ادیان ومن جمله اسلام براساس محبت و رحمت پایه گذاری شده است چنانکه پیامبراکرم(ص) فرمودند: "من هدیه ای برای کل بشریت هستم"


وی ادامه داد: امروز جریان تکفیری در منطقه و افراطی گریهای وهابیت در منطقه همه گروههای دینی را تکفیر می کنند و آنها هیچ ربطی به دین و دین اسلام ندارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار