حمایت شاهزاده انگلیسی از حجاب زنان مسلمان

در حقیقت بسیاری از زنان مسلمان، مد روز را دنبال می کنند و در جمع های خانوادگی لباس های روز را به تن می کنند ولی به دلائل مذهبی نمی خواهند با این لباس ها به بیرون از خانه و خیابان بیایند.
کد خبر: ۳۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ - 31December 2014

حمایت شاهزاده انگلیسی از حجاب زنان مسلمان

به گزارش دفاع پرس، یکی از شاهزادگان انگلیس از حق زنان مسلمان برای انتخاب حجاب خود دفاع کرد.

 

بر پایه این گزارش، «سوفیا» از شاهزادگان انگلیس در مصاحبه ای اعلام کرد که زنان مسلمان باید این حق را داشته باشند که هر گونه که دوست دارند لباس بپوشند. او پوشیدن برقع و نقاب را از جمله حقوقی دانست که زنان مسلمان باید بتوانند در انگلستان داشته باشند.

 

سوفیا همچنین با بیان اینکه نباید تصور شود که زنان مسلمانی که نقاب و برقع بر صورت می زنند از دنیای مد بی بهره اند گفت: «در حقیقت بسیاری از آنها مد روز را دنبال می کنند و در جمع های خانوادگی لباس های روز را به تن می کنند ولی به دلائل مذهبی نمی خواهند با این لباس ها به بیرون از خانه و خیابان بیایند». سوفیا این سخنان را در مصاحبه با مجله مد روز بر زبان آورده است.

 

سخنان این شاهزاده انگلیسی در حالی عنوان شده است که دولت انگلستان به دنبال ممنوعیت حجاب برقع در این کشور است و بر اساس نظرسنجی ها، بسیاری از مردم نیز از ممنوعیت برقع و نقاب حمایت می کنند. انعکاس گسترده جنایات داعش در رسانه های انگلیسی و مرتبط دانستن آنها با اسلام از مهم ترین عوامل هراس مردم از پوشش های اسلامی است.

 

منبع:جام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار