با حضور مراجع و علما؛

بزرگداشت ‌آیت‌الله انصاری شیرازی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی‌ با حضور آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله علوی گرگانی، نوبخت معاون رئیس‌جمهور، علما و اساتید حوزه علمیه قم ‌برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ - 09January 2015

بزرگداشت ‌آیت‌الله انصاری شیرازی در قم برگزار شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم بزرگداشت هفتمین شب ارتحال آیتالله انصاری شیرازی شب گذشته با حضور آیتالله وحید خراسانی، آیتالله علوی گرگانی،  نوبخت معاون رئیسجمهور، علما و اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین تحریری در مراسم بزرگداشت این عالم ربانی اظهار داشت: نبی مکرم شخصیت والایی است که نمیتوان شخصیت ارزشی ایشان را فهمید و جایگاه مادی آن حضرت را درک کرد.وی افزود: پیامبر اسلام (ص) آنقدر خوشبو بود وقتی از مکانی عبور میکرد تا چند روز بوی عطر ایشان در آن مکان میپیچید و همگان بعد از چند روز میفهمیدند نبی مکرم از این مکان عبور کرده و همه این فضایل بیانگر کرامت و عظمت پیامبر گرامی اسلام است.

استاد اخلاق بیان کرد: پیامبر (ص) شخصیت با عظمتی بود که دین جامع را برای بشریت به ارمغان آورد و دین کامل که بالاترین دستورات را برای سعادت انسانها بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری به شخصیت اخلاقی و اجتماعی مرحوم انصاری شیرازی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله شیرازی از کسانی بود که همه مراحل معرفتی ولایتی توحیدی اخلاقی و طهارت نفس را دنبال کرد و لحظهای از مقدسات دین عقب نشینی نکرد.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی در بعد فردی و اجتماعی و اخلاقی بهترین برخوردها را با انسانها داشت و هیچ وقت بر سرس مقدسات اسلام و ولایت فقیه با دشمن کنار نیامد و تا آخر عمر دست از حمایت ولی فقیه بر نداشت.

استاد حوزه اظهار داشت: آیت الله انصاری از شخصیتهای اخلاقی عرفانی ناشناخته در میان جامعه و حوزویان بود و رهبر انقلاب این دسته انسانها را به خوبی میشناخت و ارتباط علمی و معنوی با این افراد برقرار میکرد.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند، طایفه علم سه دستهاند، برخی به دنبال علم میروند تا به جهل برسند و برخی به دنبال علم میروند تا به خودفروشی به دنیا برسند و دسته سوم کسانی هستند که برای فهیمدن و فقیه شدن به دنیال علم میروند اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله شیرازی جزء دسته سوم بود و این دسته افراد خصوصیاتی مانند عشق به خاندان اهل بیت (ع) روح لطیف و تعهد به نظام و انقلاب داشتند.

وی افزود: مرحوم آیت الله شیرازی از جمله شخصیتهایی بود که در زمان طاغوت از مرجعیت امام خمینی (ره) حمایت کرد و از طهارت روحی و معنوی و روح مبارزات عالی برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری گفت: جامعه باید تلاش کند تا با سیره اخلاقی و عرفانی این گونه شخصیتهای دینی آشنا شوند و هم چنین باید سیره این گونه شخصیتها را در جامعه فرهنگ سازی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار