ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

قیام 19 دی پیوند ناگسستنی ملت ایران با مرجعیت دینی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیام 19 دی ماه مردم قم در سال 56 نماد پیوند ناگسستنی ملت ایران با مرجعیت دینی است و مردم قم با ایستادگی در مقابل نظام سلطه از حریم دین دفاع کردند.
کد خبر: ۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹ - 10January 2015

قیام 19 دی پیوند ناگسستنی ملت ایران با مرجعیت دینی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام سیدمحمدحسن ابوترابیفرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (20 دی ماه 93) با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 گفت: قیام مردم قم در 19 دی ماه 56 نماد پیوند ناگسستنی ملت بزرگ ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزههای دینی است.

وی ادامه داد: مردم شریف و بزرگوار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار مرجعیت شیعه ایستاده و از حریم دین دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم قم در طول تاریخ همواره پرچمدار دفاع از حق و دلباختگی به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر اعظم (ص) بوده است و شخصیتهایی چون زکریهابنآدم از این دیار برخاستند.

ابوترابیفرد خاطرنشان کرد: اگر این جایگاه فاخر نبود مردم قم مفتخر به مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور پایگاه رفیع فقاهت و مرجعیت شیعه در این شهر و دیار نبودند.

وی افزود: 19 دی ماه در سال 65 سالروز آغاز عملیات کربلای 5 است و یادآور مردان حماسهسازی است که برگهای زرین دفاع مقدس را خلق و برای ملت ایران و اسلام عزت آفریدند و امروز ما هر چه داریم مرهون مردان دلاوری است که در دفاع مقدس در خدمت رهبری عالیقدر نظام مقاوم ایستادهاند و از حریم اسلام و ایران دفاع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: یاد شهدای 19 دی ماه را گرامی میداریم و همچنین شهادت شهید کولیوند برادر محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج را به وی و خانواده ایشان تبریک و تسلیت میگوییم و برای همه این شهدا علو درجات را آرزومندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها