جمهوری اسلامی ایران بدون ملت ایران اداره نمی‌شود

حسین زاده گفت: آنچه در اسلام و همچنین در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته، امام و مردم است و همچنان مردم در شکل گیری و اجرای جمهوری اسلامی همراهی می‌کنند و نظام بدون حضور و نقش مردم، اداره نخواهد شد.
کد خبر: ۳۸۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ - 03February 2020

جمهوری اسلامی ایران بدون ملت ایران اداره نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «محمد جواد حسین‌زاده» مدرس دانشگاه در گفت‎وگویی در خصوص ظرفیت‌های ممتاز مردم سالاری در قانون اساسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در شرایطی استقرار یافت که نظام‌های شرقی و غربی هر یک به نوعی، مدعی دموکراسی و تحقق حاکمیت مردم بودند، اظهار داشت: امام خمینی با نفی این دو الگو جهانی و تاسیس و نظام جمهوری اسلامی، نوعی از مردم سالاری بنیان نهاد که مبتنی بر دین و نشات گرفته از متن دین بوده است و البته در این راستا از تجربیات جهانی نیز استفاده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، برگرفته از حاکمیت دین است، همه مباحث آن باید اسلامی و دینی باشد و این در حالی است که خود این نظام توسط مردم به وجود آمده اند و نقش اصلی را خود مردم داشته اند. در زمان حاکمیت حضرت علی (ع) نیز به رغم آنکه این منصب الهی بوده است، زیرا مقام امامت از طریق خداوند اعطا شده بود، اما با این حال، حضرت با حضور و کمک مردم حکومت را به دست می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در قانون اساسی نیز بر ظرفیت‌های ممتاز مردم سالاری تاکید شده است، عنوان کرد: آنچه در اسلام و همچنین در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته، امام و مردم است و همچنان نیز مردم در شکل گیری و اجرای جمهوری اسلامی ایران همراهی می‌کنند و اساسا نظام بدون حضور و نقش مردم، اداره نخواهد شد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار