سردار ملکی خبر داد

بهره برداری فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس مازندران تا پایان سال 95/ تهیه 2500 ساعت مصاحبه از رزمندگان مازندرانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس مازندران که مربوط به عملیات والفجر هشت است، تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۳۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ - 18January 2015

بهره برداری فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس مازندران تا پایان سال 95/ تهیه 2500 ساعت مصاحبه از رزمندگان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران صبح امروز در کارگروه بررسی روند احداث باغ موزه دفاع مقدس در مازندران که در سالن شماره دو استانداری مازندران برگزار شد با تبریک سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استانها با هدف حفاظت و بهره برداری از آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، ثبت حماسههای جاودانه رزمندگان در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گرانبها و پاک شهدا در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در جلسهای که با حضور مدیران کل حفظ آثار استانها در تهران تشکیل شد، قرار شد باغ موزههای دفاع مقدس تا پایان سال 95 به بهره برداری برسند، تصریح کرد: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس مازندران که مربوط به عملیات والفجر هشت است، در سال 95 به بهرهبرداری  خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در ادامه به همکاری خوب مسئولان استانی برای تکمیل فرایند احداث باغ موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: همکاری مسئولان استانی در این موضوع قابل تقدیر است.

سردار ملکی با اشاره به تدوین نقش استان در دفاع مقدس بیان کرد: تا پایان سال 94 در حوزه ارتش 12 کتاب تدوین خواهد شد.

وی که در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان سخن میگفت، از تدوین اقدامات دستگاههای اجرایی مازندران در دوران دفاع مقدس خبر داد و تأکید کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی ارائه کرد و در این راستا قرار است در این حوزه 7 کتاب به چاپ برسد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: در یک دوره سه ساله باید اقدامات دستگاههای اجرایی مازندران در کتابهای متعدد جمع آوری شود که برنامهریزی، تدوین کتاب و گردآوری آثار انجام شد و مسئولیت ارگانها نیز به آنها به صورت کتبی نیز ابلاغ میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در حوزه فیلم و سرودهای حماسی نیز باید ورود جدی داشته باشیم، افزود: حماسه ششم بهمن مردم آمل از اقدامات ارزندهای بود که نیاز به نگاه ویژه هنری دارد.

سردار ملکی از برگزاری همایش یاد یاران یادبود 135 شهید ترور و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خبر داد و افزود: این مراسم با حضور حمید حاج عبدالوهاب معاون کمیته امداد کشور که فرمانده منطقه 3 و همچنین فرماندهی قرارگاه حضرت عباس را بر عهده داشت در روز پنجم بهمن در آمل برگزار خواهد شد.

وی از حضور 800 فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس از استان های مازندران، گیلان، گلستان و تهران در این همایش خبر داد و گفت: قرار است 9 کتاب با موضوعات جنگل، خاطرات جنوب و تاریخ شفاهی حضرت آیت الله جباری در این مراسم رونمایی شود.

وی با اشاره به نقش ارزنده مردم مازندران در آزادسازی و بازسازی شهر سوسنگرد خواستار پیگیری برای نامگذاری میدان و بلواری به نام سوسنگرد در شهرهای استان مازندران شد.

سردار ملکی از نامگذاری بلواری به نام شهدای استان مازندران در شهر سوسنگرد خبر داد و گفت: مقدمات ساخت تندیس شهدای مازندران نیز در این شهر در حال انجام است.

وی از فعالیت 110 پژوهشگر دفاع مقدس در بخش تدوین این اداره کل خبر داد و گفت: تاکنون 2500 ساعت مصاحبه از رزمندگان مازندرانی تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار