نماینده ولی فقیه در مازندران:

اموات کرونایی با احترام غسل و خاکسپاری شوند

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) مازندران به‌عنوان یک زیرساخت وجود دارد تا در مواقع بحران وارد عمل شود، گفت: اموات کرونایی با احترام غسل و خاکسپاری شوند.
کد خبر: ۳۹۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ - 17April 2020

اموات کرونایی با احترام غسل و خاکسپاری شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با اعضای قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در مصلی ساری اظهار داشت: استقبال و ریسک‌پذیری در حوزه انجام تغسیل متوفی‌های کرونایی توسط طلاب و روحانیون فعال در این قرارگاه، خوب بوده است.

وی افزود: مردم، مسوولان و خانواده‌های متوفیان، ما را در عمل به وظایف‌مان همراهی کرده‌اند. ما حکم خدا را باید پیاده کنیم و باید این واجب شرعی در اولویت باشد. تشخیص علمی و موضوعی توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه هم مثبت اعلام شد.

محمدی لائینی تصریح کرد: میت که یک عمر به شعائر دین اعتقاد داشته و آن‌ها را رعایت کرده است، آیا نباید غسل و کفن شود؟ در میان همه متوفیان کرونایی تغسیل داده شده، اگر یک نفر ولی خدا باشد چه می‌شود؟

این مسؤول ابراز کرد: کیسه‌پیچ کردن اموات و انداختن در قبر عمیق، زنده‌ها را ناراحت می‌کند. بیماران کرونایی اگر فکر کنند اینطوری خاکسپاری می‌شوند، دچار تنش روانی می‌شوند.

وی عنوان کرد: اعضای قرارگاه باید تمامی اقدامات را با تهیه گزارش تصویری و ثبت عکس، حفظ کنند تا مردم ببینند حوزه روحانیت چقدر برای اموات ارزش قائل هستند‌. حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند.

محمدی لائینی گفت: این قرارگاه به‌عنوان یک زیرساخت وجود دارد تا در مواقع بحران وارد عمل شود. یک کار ماندگار در این عرصه صورت گرفته است و لذا ائمه جمعه، فرماندهان سپاه، فرمانداران و کسانی که همکاری داشتند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار